Mik op de sweet spot

Hoe schrijf je content die relevant en interessant is voor je doelgroep? Mik op de sweet spot!

Schrijven is schrappen

Schrijven is schrappen en kill your darlings. Het zijn twee grote schrijfclichés, maar de vraag blijft: wát schrap ik dan?

In de rij voor de boot en voor het terras

Nederland gaat er prat op een handelsnatie te zijn. Daar zijn we trots op en we varen er economisch wel bij. Maar soms kun je jezelf ook té goed verkopen…

Onze favoriete schrijfhulpmiddelen

Betekent automatisch precies hetzelfde als vanzelf? Hoe zit het ook alweer met die verraderlijke tussen-n? En de vervoeging van leenwoorden uit het Engels? Als je vertrouwt op Google of de spellingchecker van Word, kom je vaak bedrogen uit. Wij hebben onze favoriete (online) schrijfhulpmiddelen voor je op een rijtje gezet.

De onderbroek van André

De deur zwaaide open en daar stond hij, met in zijn hand een druipend natte mannenonderbroek. Wij hadden braaf zitten…

Schrijven in drie rondes

Schrijven is ons werk en onze passie. Daardoor staan we er nauwelijks meer bij stil hoe onze teksten tot stand…

‘Een kop moet je voelen’

Het maken van koppen is een vak apart. Of je nu schrijft voor een kwaliteitskrant, online platform of reclamefolder: de kop moet de lezer verleiden het hele bericht te lezen. Wat kunnen we leren van ervaren koppenmakers? Matthijs Albers, showbizzverslaggever extraordinaire: ‘Mijn devies is: vooral niet te veel verklappen’.

Blijf bij jezelf … maar hoe?

Authenticiteit, het woord lijkt aan impact in te boeten. Want claimt niet elk merk en elke organisatie tegenwoordig authentiek te zijn? En wat verstaan we daar eigenlijk onder? Zoiets als ‘bij jezelf blijven’. Maar dat blijkt nog niet altijd even makkelijk.

Een krachtige kernboodschap in 4 stappen

Een heldere kernboodschap formuleren, het klinkt zo makkelijk. Maar in één of twee zinnen tot de kern komen, kan best lastig zijn. Over jezelf, jouw onderneming of jouw service valt waarschijnlijk veel te vertellen. Gelukkig zijn er een aantal hulpmiddelen bij het formuleren van een krachtige kernboodschap.

Jan Theeuwes van de VU: ‘Hoe unieker het beeld, hoe meer we geneigd zijn te reageren’

Jan Theeuwes, Professor Cognitieve Psychologie aan de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam, houdt zich dagelijks bezig met onderzoek naar hoe wij onze aandacht richten in de visuele wereld. Dat beeld meer impact heeft dan tekst is bekend. Je onthoudt 20% van wat je leest en 80% van wat je ziet. Binnen de communicatie en marketing maken professionals veelvuldig gebruik van die kennis.

Dag van de Content 2019

Op donderdagmiddag 10 oktober vieren we de jaarlijkse Dag van de Content. Je kunt je hier aanmelden. Dit jaar gaan we in een workshop Zakelijk Tekenen aan de slag met een eigen praatplaat. Je hoeft niet te kunnen tekenen om mee te doen. Snel inschrijven dus!

10-10-2019