Een magazine

Content geselecteerd voor de lezer

Het maken van een magazine is ontzettend leuk, maar het is ook veel werk. En het kost geld. Waarom zou je aan zo’n omvangrijk project beginnen?

 

Wij maken al jaren magazines en andere journalistieke producties, voor veel verschillende organisaties. Interne bladen vergroten loyaliteit en onderling begrip binnen de organisatie. En dragen bij aan bedrijfsdoelstellingen en aan efficiënte bedrijfsvoering. Externe producties vertellen het grote verhaal achter de organisatie, zorgen voor beeldvorming en dragen bij aan employer branding. Ze inspireren klanten om zaken te doen met de organisatie. Of leggen moeilijke dingen nog eens makkelijk uit, zodat de doelgroep dat in alle rust kan nalezen.

 

Een magazine?

Een magazine is méér dan een stapel papier met een nietje erdoorheen. Thomas Hendriks, oud-hoofdredacteur Quest, zegt op bladendokter.nl: ‘Een magazine is voor mij een regelmatige verzameling van verrassingen die speciaal voor jou lijken te zijn geselecteerd. Want het spreekt jou aan, het raakt en beroert je. Het spreekt jouw taal, zoals een ander magazine de taal van je buurman spreekt.’ Wat voor publieksbladen geldt, geldt ook voor bedrijfsbladen. Je biedt regelmatig een afgewogen bundeling content aan, vol terugkerende elementen die maken dat de lezer het blad herkent.

 

Storytelling

Een magazine is ideaal voor storytelling. Niet alleen vertel je over jouw producten of diensten, je biedt lezers ook een blik achter de schermen van je bedrijf. Medewerkers worden geïnterviewd, je laat klanten aan het woord. Daardoor krijgen lezers het gevoel dat ze jouw organisatie echt leren kennen en creëer je een sterk(er) merk.

In tegenstelling tot een bedrijfsfolder is een magazine méér dan een verkoopinstrument. Je kunt het vullen met een perfecte mix van informatie, inspiratie en entertainment. Als je daarbij écht een kijkje in de keuken biedt, win je het vertrouwen van je lezer en verhoog je loyaliteit.

 

Controle over content

Zoals bij alle ‘owned media’ heb je de content van een magazine zelf in handen. Een eigen magazine is dan ook de ideale manier om je te onderscheiden van de concurrentie.

 

Ter inspiratie, uit onze eigen keuken
          • SPW zet magazine in zodat mensen rustig ingewikkelde pensioeninfo kunnen nalezen
          • GVB maakt personeelskrant voor binding en loyaliteit, maar ook om informatie te delen
          • Landal GreenParks biedt inspiratie om een bungalow te boeken midden in de natuur
          • G4S deelt kennis in een tastbaar middel, dat achtergelaten kan worden bij de klant
          • Reclassering Nederland stuurt een informatieve krant naar de Werkstraf-projecten
          • Nederland Schoon biedt gemeentes inspiratie en binding door het delen van cases
          • Consolidated ondersteunt sales met best practices
          • Rabobank helpt studenten met een magazine over geldzaken
Pensioencommunicatie

Pensioencommunicatie in 60 seconden

Informatie over je pensioen of een nieuwe pensioenregeling uitleggen kan ook kort en bondig. Kijk maar!

Juliëtte Geers van Sdu: ‘De contentstrategie is niet van de afdeling Marketing & Communicatie!’

Sdu, uitgever in de juridische wereld, ontwikkelde eind 2016 een contentmarketingstrategie. Hoe hebben zij het aangepakt? Wie waren betrokken en hoe hebben zij hun organisatie ingericht om die strategie in de praktijk te brengen?

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere