De charme van papier tegenover de meetbaarheid van digitaal

Kies je voor papier of online?

Zo’n vijf jaar geleden vervingen veel organisaties hun printmagazines door een online magazine. Nu komen sommige organisaties daar weer van terug, KLM voorop. Wij zijn niet vóór of tegen; gedrukt en online hebben allebei voordelen

Zes voordelen van een papieren magazine

  • Leesbaarheid: Papier leest nog altijd prettiger dan van een beeldscherm.
  • Duur: Veel mensen nemen de tijd voor het lezen van een magazine.
  • Schaduwlezers: Gezinsleden, collega’s of bezoek lezen vaak mee.
  • Bewaarfunctie: Een magazine lees je vaak niet in één keer uit, maar bewaar je.
  • Omvang: In gedrukte magazines kun je méér informatie en inspiratie kwijt.
  • Bereik hoger: Als je weet wie je doelgroep is en je hebt een goede adreslijst, is je bereik hoger.

 

Zes voordelen van een online magazine

  • Actueel: Productie kost minder tijd en content kun je aanpassen ná publiceren.
  • Weinig content nodig: 8 à 10 onderwerpen is al voldoende.
  • Multimediaal: Naast tekst en foto’s kun je ook andere media toevoegen.
  • Meetbaar: Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Zo kun je goed inspelen op de behoefte van je lezers.
  • Kosten- en milieubesparing: Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten.
  • Verhoogde conversie: De stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving is snel gemaakt.

 

Hoe kies je? Vraag je vooral goed af welk doel je met je magazine nastreeft en voor welke doelgroep je het maakt.

 

Een krachtige kernboodschap in 4 stappen

Een heldere kernboodschap formuleren, het klinkt zo makkelijk. Maar in één of twee zinnen tot de kern komen, kan best lastig zijn. Over jezelf, jouw onderneming of jouw service valt waarschijnlijk veel te vertellen. Gelukkig zijn er een aantal hulpmiddelen bij het formuleren van een krachtige kernboodschap.

Relevante content graag!

Stel je hebt een contentstrategie verzonnen die gaat helpen om de organisatiedoelen te verwezenlijken. En je hebt bedacht welke communicatiemiddelen je online en offline gaat inzetten. Alles staat in de steigers en nu volgt de volgende uitdaging: relevante content maken voor je doelgroep.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere