De charme van papier tegenover de meetbaarheid van digitaal
Zo’n vijf jaar geleden vervingen veel organisaties hun printmagazines door een online magazine. Nu komen sommige organisaties daar weer van terug, KLM voorop. Wij zijn niet vóór of tegen; gedrukt en online hebben allebei voordelen
Hoe kies je? Vraag je vooral goed af welk doel je met je magazine nastreeft en voor welke doelgroep je het maakt.
Met je tone of voice laat je jouw doelgroep in woorden en tekst ervaren, wie of wat voor organisatie je bent. Een goede tone of voice is dus geen doel op zich, maar een middel om je identiteit (passend) te communiceren. Hoe bepaal je als organisatie dan jouw tone of voice?
Louise Cornelis is zelfstandig tekst- en communicatie-adviseur. Ze helpt schrijvende professionals in organisaties betere teksten te maken. Door training, coaching, tekstadvies en redactie. Louise traint onder meer Haagse ambtenaren in het resultaatgericht rapporteren, samen met Lyanne. Bij een kop koffie spraken ze over nut en noodzaak van schrijftrainingen.