De charme van papier tegenover de meetbaarheid van digitaal

Kies je voor papier of online?

Zo’n vijf jaar geleden vervingen veel organisaties hun printmagazines door een online magazine. Nu komen sommige organisaties daar weer van terug, KLM voorop. Wij zijn niet vóór of tegen; gedrukt en online hebben allebei voordelen

Zes voordelen van een papieren magazine

  • Leesbaarheid: Papier leest nog altijd prettiger dan van een beeldscherm.
  • Duur: Veel mensen nemen de tijd voor het lezen van een magazine.
  • Schaduwlezers: Gezinsleden, collega’s of bezoek lezen vaak mee.
  • Bewaarfunctie: Een magazine lees je vaak niet in één keer uit, maar bewaar je.
  • Omvang: In gedrukte magazines kun je méér informatie en inspiratie kwijt.
  • Bereik hoger: Als je weet wie je doelgroep is en je hebt een goede adreslijst, is je bereik hoger.

 

Zes voordelen van een online magazine

  • Actueel: Productie kost minder tijd en content kun je aanpassen ná publiceren.
  • Weinig content nodig: 8 à 10 onderwerpen is al voldoende.
  • Multimediaal: Naast tekst en foto’s kun je ook andere media toevoegen.
  • Meetbaar: Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Zo kun je goed inspelen op de behoefte van je lezers.
  • Kosten- en milieubesparing: Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten.
  • Verhoogde conversie: De stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving is snel gemaakt.

 

Hoe kies je? Vraag je vooral goed af welk doel je met je magazine nastreeft en voor welke doelgroep je het maakt.

 

Laat je blad swingen

‘Alles heeft een ritme’, zongen de meiden van Frizzle Sizzle in 1986 op het Eurovisie Songfestival. En dat is ook precies hét mantra voor het maken van een magazine. Zonder lekker bladritme wordt je magazine een folder of een jaarverslag. Maak daarom een goede plank en laat je blad swingen.

Denk als een magazinemaker

Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere