video, camera, animatie

In 60 seconden tot de kern

In deze tijd van snel, sneller, snelst zijn animaties ideaal om een moeilijk onderwerp makkelijk uit te leggen.  Klip&klaar-filmpjes zijn succesvolle animaties, die in één minuut tot de kern van een onderwerp, service of product gaan. Het Klip&klaar-concept is ontwikkeld door Enof creatieve communicatie uit Utrecht. Lamar communicatie schrijft, als vaste contentpartner van Enof, de scripts voor de animatie en de voice over.

Hoe gaan we aan het werk?

Dat begint met het ophalen van de briefing, waarbij we net zo lang doorvragen tot we de essentie te pakken hebben. Dat moet wel, want de voice over voor een animatie van 1 minuut telt slechts 120 woorden. Best uitdagend dus als je wilt uitleggen hoe het Nederlandse kiesstelsel in elkaar zit, waarom we steeds later met pensioen kunnen of wat CO2-neutraal werken precies is. Er zijn inmiddels honderden Klip&klaar-filmpjes gemaakt voor een bonte verzameling opdrachtgevers. Hieronder een kleine selectie.

Wil je meer weten over de aanpak voor een Klip&klaar-film? Bekijk dan hier ‘the making of..’

 

Lamar communicatie als meest aantrekkelijke werkgever … (voor Suzanne)

Suzanne verzorgt het projectmanagement voor de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie van het LUMC. In haar debuutblog vertelt ze over haar werkzaamheden voor het LUMC én neemt ze het werkgeverschap van Lamar communicatie onder de loep.

Man met telefoon wacht op de trein

Unieke kenmerken van een digitale publicatie

Een digitaal magazine, jaarverslag of event paper is écht iets anders dan een website of bladerbare pdf. Zo kent een digitale publicatie een heldere navigatie, bevat het minder afleiding en kun je het voorzien van relevante, gepersonaliseerde inhoud.

Dag van de Content 2019

Op donderdagmiddag 10 oktober vieren we de jaarlijkse Dag van de Content. Je kunt je hier aanmelden. Dit jaar gaan we in een workshop Zakelijk Tekenen aan de slag met een eigen praatplaat. Je hoeft niet te kunnen tekenen om mee te doen. Snel inschrijven dus!

10-10-2019