video, camera, animatie

In 60 seconden tot de kern

In deze tijd van snel, sneller, snelst zijn animaties ideaal om een moeilijk onderwerp makkelijk uit te leggen.  Klip&klaar-filmpjes zijn succesvolle animaties, die in één minuut tot de kern van een onderwerp, service of product gaan. Het Klip&klaar-concept is ontwikkeld door Enof creatieve communicatie uit Utrecht. Lamar communicatie schrijft, als vaste contentpartner van Enof, de scripts voor de animatie en de voice over.

Hoe gaan we aan het werk?

Dat begint met het ophalen van de briefing, waarbij we net zo lang doorvragen tot we de essentie te pakken hebben. Dat moet wel, want de voice over voor een animatie van 1 minuut telt slechts 120 woorden. Best uitdagend dus als je wilt uitleggen hoe het Nederlandse kiesstelsel in elkaar zit, waarom we steeds later met pensioen kunnen of wat CO2-neutraal werken precies is. Er zijn inmiddels honderden Klip&klaar-filmpjes gemaakt voor een bonte verzameling opdrachtgevers. Hieronder een kleine selectie.

Wil je meer weten over de aanpak voor een Klip&klaar-film? Bekijk dan hier ‘the making of..’

 

Mijn eerste 100 dagen

Trump heeft ze net achter de rug, de eerste 100 dagen. Niet geheel tot ieders tevredenheid – to put it mildly. De aandacht voor deze belangrijke eerste periode van de Amerikaanse president zette me aan het denken over mijn eigen eerste 100 dagen.

Consumenten beter begrijpen? Neem eens een kijkje in hun brein!

Neuromarketing laat zien dat we het grootste deel van onze koopbeslissingen nemen op basis van intuïtie. Wat kunnen wij daar als contentmakers mee?

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Foleon geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.