video, camera, animatie

In 60 seconden tot de kern

In deze tijd van snel, sneller, snelst zijn animaties ideaal om een moeilijk onderwerp makkelijk uit te leggen.  Klip&klaar-filmpjes zijn succesvolle animaties, die in één minuut tot de kern van een onderwerp, service of product gaan. Het Klip&klaar-concept is ontwikkeld door Enof creatieve communicatie uit Utrecht. Lamar communicatie schrijft, als vaste contentpartner van Enof, de scripts voor de animatie en de voice over.

Hoe gaan we aan het werk?

Dat begint met het ophalen van de briefing, waarbij we net zo lang doorvragen tot we de essentie te pakken hebben. Dat moet wel, want de voice over voor een animatie van 1 minuut telt slechts 120 woorden. Best uitdagend dus als je wilt uitleggen hoe het Nederlandse kiesstelsel in elkaar zit, waarom we steeds later met pensioen kunnen of wat CO2-neutraal werken precies is. Er zijn inmiddels honderden Klip&klaar-filmpjes gemaakt voor een bonte verzameling opdrachtgevers. Hieronder een kleine selectie.

Wil je meer weten over de aanpak voor een Klip&klaar-film? Bekijk dan hier ‘the making of..’

 

De perfecte 1e versie bestaat niet

Stel, je geeft een opdracht voor een tekst. Je brieft de copywriter en maakt duidelijke afspraken over wat je verwacht. Drie dagen later open je opgetogen je mailbox en wat denk je …

Jan Theeuwes van de VU: ‘Hoe unieker het beeld, hoe meer we geneigd zijn te reageren’

Jan Theeuwes, Professor Cognitieve Psychologie aan de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam, houdt zich dagelijks bezig met onderzoek naar hoe wij onze aandacht richten in de visuele wereld. Dat beeld meer impact heeft dan tekst is bekend. Je onthoudt 20% van wat je leest en 80% van wat je ziet. Binnen de communicatie en marketing maken professionals veelvuldig gebruik van die kennis.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.