Je contentstrategie op een bierviltje

Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud. Met als doel een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken of te behouden en deze uiteindelijk in beweging te krijgen. Zonder strategie is de kans dat je content ráákt klein. Besteed daarom altijd eerst veel aandacht aan het uitwerken van je strategie.

 

Denk eerst goed na over het doel dat je met je content wilt bereiken. Bepaal vervolgens je doelgroep en verdiep je vooral in alles wat zíj willen weten. Denk na over een passende tone of voice en bepaal ten slotte je kernboodschap. Pas als je deze basis hebt gelegd, kun je gericht nadenken over je contentformule en passende content.

 

Om je contentstrategie vast te leggen en te delen met je team ontwikkelden we een heel handig hulpmiddel. Hoewel het iets groter is dan dat, noemen we het ‘de contentstrategie op een bierviltje’. We delen het graag met je.

 

Wil jij meer weten over het opstellen van een contentstrategie? Bekijk dan ons gratis online magazine Le Mag.

‘Gastgerichtheid zit in onze natuur’

Landal GreenParks deed al aan contentmarketing ver vóór het woord was uitgevonden. De basis van het verhaal van de vakantieaanbieder is vanaf de start authentiek: ontdek en beleef de natuur. Lamar communicatie werkt al bijna tien jaar samen met Landal om die kracht te versterken en breed in te zetten. Commercieel Directeur Erik van Essen: ‘Als je merk, je product en je bedrijfscultuur kloppen, komen de verhalen vanzelf.’

Schrijven naar doelgroep

De juiste pensioeninformatie in een passende context en tone of voice.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.