Je contentstrategie op een bierviltje

Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud. Met als doel een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken of te behouden en deze uiteindelijk in beweging te krijgen. Zonder strategie is de kans dat je content ráákt klein. Besteed daarom altijd eerst veel aandacht aan het uitwerken van je strategie.

 

Denk eerst goed na over het doel dat je met je content wilt bereiken. Bepaal vervolgens je doelgroep en verdiep je vooral in alles wat zíj willen weten. Denk na over een passende tone of voice en bepaal ten slotte je kernboodschap. Pas als je deze basis hebt gelegd, kun je gericht nadenken over je contentformule en passende content.

 

Om je contentstrategie vast te leggen en te delen met je team ontwikkelden we een heel handig hulpmiddel. Hoewel het iets groter is dan dat, noemen we het ‘de contentstrategie op een bierviltje’. We delen het graag met je.

 

Wil jij meer weten over het opstellen van een contentstrategie? Bekijk dan ons gratis online magazine Le Mag.

Jan Theeuwes van de VU: ‘Hoe unieker het beeld, hoe meer we geneigd zijn te reageren’

Jan Theeuwes, Professor Cognitieve Psychologie aan de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam, houdt zich dagelijks bezig met onderzoek naar hoe wij onze aandacht richten in de visuele wereld. Dat beeld meer impact heeft dan tekst is bekend. Je onthoudt 20% van wat je leest en 80% van wat je ziet. Binnen de communicatie en marketing maken professionals veelvuldig gebruik van die kennis.

Man met telefoon wacht op de trein

Unieke kenmerken van een digitale publicatie

Een digitaal magazine, jaarverslag of event paper is écht iets anders dan een website of bladerbare pdf. Zo kent een digitale publicatie een heldere navigatie, bevat het minder afleiding en kun je het voorzien van relevante, gepersonaliseerde inhoud.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere