Je contentstrategie op een bierviltje

Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud. Met als doel een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken of te behouden en deze uiteindelijk in beweging te krijgen. Zonder strategie is de kans dat je content ráákt klein. Besteed daarom altijd eerst veel aandacht aan het uitwerken van je strategie.

 

Denk eerst goed na over het doel dat je met je content wilt bereiken. Bepaal vervolgens je doelgroep en verdiep je vooral in alles wat zíj willen weten. Denk na over een passende tone of voice en bepaal ten slotte je kernboodschap. Pas als je deze basis hebt gelegd, kun je gericht nadenken over je contentformule en passende content.

 

Om je contentstrategie vast te leggen en te delen met je team ontwikkelden we een heel handig hulpmiddel. Hoewel het iets groter is dan dat, noemen we het ‘de contentstrategie op een bierviltje’. We delen het graag met je.

 

Wil jij meer weten over het opstellen van een contentstrategie? Bekijk dan ons gratis online magazine Le Mag.

Lamar communicatie als meest aantrekkelijke werkgever … (voor Suzanne)

Suzanne verzorgt het projectmanagement voor de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie van het LUMC. In haar debuutblog vertelt ze over haar werkzaamheden voor het LUMC én neemt ze het werkgeverschap van Lamar communicatie onder de loep.

Contentkracht op bestelling

Of we tijdelijk redacteuren konden detacheren, was de vraag van het LUMC. Natúúrlijk kan dat, was ons antwoord. Want Lamar communicatie levert contentkrachten op bestelling.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere