Contentkracht op bestelling

Of we tijdelijk redacteuren konden detacheren, was de vraag van het LUMC. Natúúrlijk kan dat, was ons antwoord. Want Lamar communicatie levert contentkrachten op bestelling. Bijvoorbeeld als er tijdelijk extra handjes nodig zijn om content te creëren voor een nieuwe website, magazine, jaarverslag of vacatures. 

Samenwerking LUMC

Lamar communicatie werkt al jaren samen met het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Ons mediaopperhoofd Suzanne verzorgt de plaatsingen van vele LUMC-vacatures. Daarnaast helpen we bij het schrijven van vacatureteksten. Een grote organisatie als het LUMC heeft een constante stroom van nieuwe vacatures.

Tijd voor actie

Nu de Nederlandse economie op volle toeren draait, wordt het voor het LUMC steeds moeilijker om voornamelijk alle zorggerelateerde vacatures vervuld te krijgen. Zoals de Telegraaf onlangs in de welbekende chocoladeletters al kopte: ‘WERKNEMERS ZIJN OP’. Tijd voor actie dus. Om potentieel nieuwe medewerkers zo goed mogelijk te informeren, werkt het LUMC hard aan een nieuw vacatureportaal. Naast vlot geschreven vacatureteksten, biedt dit nieuwe portaal ruimte aan verschillende contentvormen. Mooie beelden, interviews met medewerkers, video’s en natuurlijk de bijbehorende social media campagnes. Een goed initiatief, maar ook veel werk.

Detacheren redacteur

Gelukkig waren daar de contentkrachten van Lamar communicatie. De afgelopen 5 maanden reisde Judith elke maandag af naar Leiden, terwijl Pepijn op woensdag in forenzenmodus ging. En dat beviel goed. Judith: ‘Omdat ik wekelijks aanwezig was heb ik af en toe kunnen sparren over de opzet van het nieuwe vacatureportaal. Ook hebben we formats opgesteld om zo goed mogelijk informatie op te halen bij de vacaturehouders. En natuurlijk lagen er elke week véél vacatureteksten op ons te wachten.’

Extra handjes

Pepijn: ‘Ik vond het een leuke afwisseling om één keer per week naar Leiden af te reizen. We zijn door het LUMC met open armen ontvangen en dat heeft ervoor gezorgd dat Judith en ik de afgelopen maanden een hoop werk hebben kunnen verzetten. Van de berichten over de krapte op de arbeidsmarkt in de zorg is geen woord gelogen. Het leek wel of er elke week meer vacatures waren. Naast het schrijven van vacatureteksten, heb ik veel geleerd van de interviews met de LUMC-medewerkers. Die gesprekken hebben ervoor gezorgd dat ik me nóg beter kan inleven in mijn werkzaamheden voor het LUMC. En dat verbetert natuurlijk weer mijn contentkracht.’

 

 

Te koop: Ons leven in dit huis

Verhalen horen of lezen van merken of producten zijn we inmiddels wel gewend. Maar er zijn nog plekken te vinden waar je toch even gek staat te kijken als je niet het geijkte standaard tekstje leest, maar een persoonlijk verhaal. Zo’n plek is Funda, waar dan opeens niet een setje vierkante meters maar iemands léven te koop staat.

Mijn eerste 100 dagen

Trump heeft ze net achter de rug, de eerste 100 dagen. Niet geheel tot ieders tevredenheid – to put it mildly. De aandacht voor deze belangrijke eerste periode van de Amerikaanse president zette me aan het denken over mijn eigen eerste 100 dagen.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere