Barista schenkt koffie, een scheutje koffie staat symbool voor inspiratie

Scheutje inspiratie bij je koffie?

Inspiratie. Het is even ongrijpbaar als belangrijk wanneer je tekstschrijver bent. Waar haal je het vandaan? En waarom heeft de één last van een permanente writer’s block terwijl bij de ander een niet-aflatende woordenstroom uit de vingers komt?

Gloednieuwe bungalows

Begin januari klapte ik voor het eerst mijn laptop open bij Lamar en schreef ik mijn eerste stuk voor een groot pensioenfonds. Direct daarna tikte ik nieuwsberichten over gloednieuwe bungalows en restaurants op vakantieparken. Gevolgd door een interview met een manager in de dakdekkersbranche.

Stuk voor stuk nieuwe onderwerpen voor me, maar ik haalde inspiratie uit de uitdaging én de afwisseling. Want is dat niet het allermooist aan het vak van tekstschrijver? Een paar maanden geleden woonde ik nog in Berlijn. En was ik expert op het gebied van luxe hotels en de geschiedenis van de stad. Nu krijg ik een stoomcursus pensioenen, bungalowparken, zorg en véél meer.

Niet lachen alsjeblieft

Maar het is niet alleen de afwisseling die me hier bij Lamar inspiratie bezorgt. Ik ben freelancer geweest, waarbij ik met de kat op schoot stukken schreef in mijn studeerkamer. Heb op een kantoor van een start-up gewerkt met constant zo’n honderd collega’s om me heen. En ik ben zelfs een jaar in dienst geweest van een Duitse overheidsinstantie waar de directrice boos om de hoek kwam kijken als je te hard lachte.

Nu, bij Lamar communicatie, word ik omringd door mensen die heel goed begrijpen dat werken alleen lukt met de juiste koffie, een goede lunch en fijne muziek op de achtergrond. Dat het soms héél erg stil moet zijn zodat iedereen zich kan concentreren op een belangrijke klus. En dat het minstens zo belangrijk is om na de kerstvakantie even bij elkaar te gaan zitten om alle verhalen te delen.

Wat vooral telt

En ja, je voelt hem misschien al aankomen: precies dat vind ik ontzettend inspirerend. De wil en nieuwsgierigheid om in elk mogelijk onderwerp te duiken helpen zeker mee, maar wat vooral telt is dat je je op je gemak voelt en geïnspireerd raakt door de mensen om je heen. Ik zit hier goed.

Consumenten beter begrijpen? Neem eens een kijkje in hun brein!

Neuromarketing laat zien dat we het grootste deel van onze koopbeslissingen nemen op basis van intuïtie. Wat kunnen wij daar als contentmakers mee?

Juliëtte Geers van Sdu: ‘De contentstrategie is niet van de afdeling Marketing & Communicatie!’

Sdu, uitgever in de juridische wereld, ontwikkelde eind 2016 een contentmarketingstrategie. Hoe hebben zij het aangepakt? Wie waren betrokken en hoe hebben zij hun organisatie ingericht om die strategie in de praktijk te brengen?

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere