Positionering en een nieuwe site voor basisschool Piet Hein

Basisschool Piet Hein in Amsterdam-Oost stelde ons twee leuke vragen: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen met onze samenwerkingspartner Enchilada aan de slag met creatieve brainstormsessies, bouwden een frisse nieuwe site én schakelden de hulp van ouders en leerlingen in voor de wervingscampagne.

 

Vier pijlers

Uit de creatieve sessies met leerkrachten en ouders kwamen vier duidelijke pijlers naar boven waar de school zich op wilde presenteren: open, betrouwbaar, origineel en persoonlijk. Mooie waarden waar we in nauwe samenwerking met de directie verdere invulling aan hebben gegeven. Het verhaal van Piet Hein kreeg vorm op de nieuwe site die niet alleen fris en inspirerend is, maar ook heel functioneel en overzichtelijk voor nieuwe ouders die zich oriënteren op een school voor hun kind.

 

Nieuwe look & feel

Samen met Enchilada hebben we de site visueel ontworpen, technisch gerealiseerd en voorzien van relevante content. We hebben nieuwe content geschreven, delen gemigreerd en herschreven of opgeschoond. De site is makkelijk in onderhoud zodat medewerkers zelf content kunnen plaatsen en bijwerken. Uiteraard sluit de site ook helemaal aan bij de nieuwe positionering, en de look & feel van Basisschool Piet Hein.

 

 

Campagne

Bij de lancering van de site zijn we ook gestart met de campagne om nieuwe leerlingen te werven. Hierbij hebben we de hulp van leerlingen ingeschakeld voor de feestelijke opening van de site op school. De ouders vroegen we voor het verspreiden van flyers in de buurt en om de school te tippen aan mensen die ze kennen. Er is lange tijd een wachtlijst geweest, het is dus goed om breed te delen dat er weer plek is.

 

Resultaat

Het resultaat is een gloednieuwe website voor Piet Hein met een nieuwe look en zowel praktische als inspirerende content. Plus een lopende campagne om nieuwe leerlingen te werven.

Benieuwd? Bekijk het resultaat hier.

Mercatus over statushouders integreren in de Noordoostpolder

Échte verhalen helpen integratie vooruit

Hoe zorg je dat nieuwkomers een goede start kunnen maken in de maatschappij? Wat hebben zij nodig om te kunnen integreren? Op die vragen en méér zochten Woningcorporatie Mercatus en Welzijnsorganisatie Carrefour uit Noordoostpolder een antwoord.

Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Een campagne voor Stichting Pensioenfonds Achmea moet deelnemers aan het fonds stimuleren om regelmatig te checken hoe hun pensioen ervoor staat.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere