Pensioen is belangrijk. Iedereen weet dat, maar niet iedereen handelt ernaar. Pensioen is een typisch voorbeeld van ‘ver van je bed show’. Al is dat eigenlijk best raar; het gaat immers over het inkomen waar je later van rond moet zien te komen. Misschien wordt de informatie over je pensioen wel op een saaie manier aangeboden? Met de SPA-campagne willen we daar verandering in aanbrengen.
Stichting Pensioenfonds Achmea (SPA) wil graag dat deelnemers regelmatig checken hoe hun pensioen ervoor staat. Om dat voor elkaar te krijgen bedacht onze partner Enof een uitgekiende campagne voor alle medewerkers van Achmea en InShared.
In de campagne zijn er uitsluitend hoofdrollen voor de medewerkers zelf. Ze vertellen in hun eigen woorden of en op welke manier zij bezig zijn met hun pensioen. Lamar communicatie sprak met alle hoofdrolspelers en werkte de interviews uit tot content voor verschillende online én offline communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld script voor vlogs, teksten voor blogs, banners en posters. Een superleuke klus! Wie zei ook alweer dat pensioen een saai onderwerp was?
In een aantal werksessies hielpen we gemeente Bloemendaal op weg met hun contentstrategie. Op basis hiervan geven ze met relevante content invulling aan de coalitiethema’s.
PUM Netherlands senior experts besloot het papieren PUM magazine in te ruilen voor een contentgedreven app. Wij ontwikkelden de contentstrategie en werkten nauw samen met ontwerpers en bouwers. Ook verzorgen we maandelijks de content voor de app.