Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Pensioen is belangrijk. Iedereen weet dat, maar niet iedereen handelt ernaar. Pensioen is een typisch voorbeeld van ‘ver van je bed show’. Al is dat eigenlijk best raar; het gaat immers over het inkomen waar je later van rond moet zien te komen. Misschien wordt de informatie over je pensioen wel op een saaie manier aangeboden? Met de SPA-campagne willen we daar verandering in aanbrengen.

SPA-campagne

Stichting Pensioenfonds Achmea (SPA) wil graag dat deelnemers regelmatig checken hoe hun pensioen ervoor staat. Om dat voor elkaar te krijgen bedacht onze partner Enof een uitgekiende campagne voor alle medewerkers van Achmea en InShared.

Pensioen in je eigen woorden

In de campagne zijn er uitsluitend hoofdrollen voor de medewerkers zelf. Ze vertellen in hun eigen woorden of en op welke manier zij bezig zijn met hun pensioen. Lamar communicatie sprak met alle hoofdrolspelers en werkte de interviews uit tot content voor verschillende online én offline communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld script voor vlogs, teksten voor blogs, banners en posters. Een superleuke klus! Wie zei ook alweer dat pensioen een saai onderwerp was?

Contentstrategie Duurzaamheid voor gemeente Heemstede

Begin 2019 ontwikkelden we een contentstrategie voor de gemeente Heemstede. Maar de ambitie van Heemstede was groter. In co-creatie met inhoudsdeskundigen werkten we de contentstrategie voor de pijler duurzaamheid na de zomer verder uit.

Strategie, redactie en contentcreatie voor GVB personeelskrant

Met onze partner Design Firm ontwikkelden wij een contentstrategie en contentformule voor het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB. Iedere drie weken verschijnt er een exemplaar van de vernieuwde personeelskrant.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere