Strategie, redactie en contentcreatie voor GVB personeelskrant

Het Amsterdamse GVB vervoert dagelijks ruim 800.000 mensen in en rond onze hoofdstad. Zo’n  3.800 medewerkers maken dit elke dag weer mogelijk met trams, bussen, metro’s en veren. GVB zocht naar een nieuwe strategie om de offline personeelskrant meer te verbinden met het digitale intranet en beide middelen sterker te positioneren. Onze partner Design Firm, een (Amsterdams) ontwerpbureau, vroeg ons gezamenlijk een contentstrategie en contentformule te ontwikkelen en dit te verwerken in een eigentijds design. We wonnen samen de aanbesteding en zijn als trotse Amsterdamse bureaus aan de slag gegaan voor deze door en door Amsterdamse klant.

 

Nieuwe contentformule

De ontwikkelde strategie sluit aan op de wens van GVB om meer aandacht te hebben voor het verhaal van de medewerker. Een personeelskrant voor en door medewerkers, met als doel  het creëren van betrokkenheid. In samenspraak met de redactie van de personeelskrant kreeg de vernieuwde krant een nieuwe naam: De inKrant. Iedere drie weken verschijnt er een nieuw exemplaar van De inKrant, waarvoor wij zowel content maken als aangeleverde content redigeren.

 

We worden door GVB uitgedaagd om als snelle nieuwsjournalisten aan het werk te gaan en krijgen een bijzonder kijkje in de keuken van dit unieke Amsterdamse vervoersbedrijf.

Contentstrategie Duurzaamheid voor gemeente Heemstede

Begin 2019 ontwikkelden we een contentstrategie voor de gemeente Heemstede. Maar de ambitie van Heemstede was groter. In co-creatie met inhoudsdeskundigen werkten we de contentstrategie voor de pijler duurzaamheid na de zomer verder uit.

Positionering en een nieuwe site voor basisschool Piet Hein

Twee vragen van basisschool Piet Hein: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen aan de slag met een campagne en de website.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere