Strategie, redactie en design voor GVB personeelskrant

Het Amsterdamse GVB vervoert dagelijks ruim 800.000 mensen in en rond onze hoofdstad. Zo’n  3.800 medewerkers maken dit elke dag weer mogelijk met trams, bussen, metro’s en veren. GVB zocht naar een nieuwe strategie om de offline personeelskrant meer te verbinden met het digitale intranet en beide middelen sterker te positioneren. Onze partner Design Firm, een (Amsterdams) ontwerpbureau, vroeg ons gezamenlijk een contentstrategie en contentformule te ontwikkelen en dit te verwerken in een eigentijds design. We wonnen samen de aanbesteding en zijn als trotse Amsterdamse bureaus aan de slag gegaan voor deze door en door Amsterdamse klant.

 

Nieuwe contentformule

De ontwikkelde strategie sluit aan op de wens van GVB om meer aandacht te hebben voor het verhaal van de medewerker. Een personeelskrant voor en door medewerkers, met als doel  het creëren van betrokkenheid. In samenspraak met de redactie van de personeelskrant kreeg de vernieuwde krant een nieuwe naam: De inKrant. Iedere drie weken verschijnt er een nieuw exemplaar van De inKrant, waarvoor wij zowel content maken als aangeleverde content redigeren.

 

We worden door GVB uitgedaagd om als snelle nieuwsjournalisten aan het werk te gaan en krijgen een bijzonder kijkje in de keuken van dit unieke Amsterdamse vervoersbedrijf.

Themamagazine voor Consolidated

Een magazine dat precies laat zien hoe dakspecialist Consolidated zich ontwikkelt en meegroeit met de markt. Dat werd de nieuwe Review, die we op inhoud en vorm ingrijpend restylden.

Mercatus over statushouders integreren in de Noordoostpolder

Échte verhalen helpen integratie vooruit

Hoe zorg je dat nieuwkomers een goede start kunnen maken in de maatschappij? Wat hebben zij nodig om te kunnen integreren? Op die vragen en méér zochten Woningcorporatie Mercatus en Welzijnsorganisatie Carrefour uit Noordoostpolder een antwoord.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.