Strategie en design voor GVB personeelskrant

Strategie, (eind)redactie en design voor GVB personeelskrant

Het Amsterdamse GVB vervoert dagelijks ruim 800.000 mensen in en rond onze hoofdstad. Zo’n  3.800 medewerkers maken dit elke dag weer mogelijk met trams, bussen, metro’s en veren. GVB zocht naar een nieuwe strategie om de offline personeelskrant meer te verbinden met het digitale intranet en beide middelen sterker te positioneren. Onze partner Design Firm, een (Amsterdams) ontwerpbureau, vroeg ons gezamenlijk een contentstrategie en contentformule te ontwikkelen en dit te verwerken in een eigentijds design. We wonnen samen de aanbesteding en zijn als trotse Amsterdamse bureaus aan de slag gegaan voor deze door en door Amsterdamse klant.

 

Nieuwe contentformule

De ontwikkelde strategie sluit aan op de wens van GVB om meer aandacht te hebben voor het verhaal van de medewerker. Een personeelskrant voor en door medewerkers, met als doel  het creëren van betrokkenheid. In samenspraak met de redactie van de personeelskrant kreeg de vernieuwde krant een nieuwe naam: De inKrant. Iedere drie weken verschijnt er een nieuw exemplaar van De inKrant, waarvoor wij zowel content maken als aangeleverde content redigeren.

 

We worden door GVB uitgedaagd om als snelle nieuwsjournalisten aan het werk te gaan en krijgen een bijzonder kijkje in de keuken van dit unieke Amsterdamse vervoersbedrijf.

Loyalis Jaarmagazine klantbeleving

‘Door onderling nóg beter samen te werken, wordt de klantbeleving nóg positiever’, stelt Loyalis. Om alle collega’s te inspireren, maakten wij, samen met Enof creatieve communicatie, het Jaarmagazine ‘Iedere stap telt’.

PUMmagazine drie Oegandese vrouwen in hun atelier

Contentstrategie voor de nieuwe app PUM

PUM Netherlands senior experts besloot het papieren PUM magazine in te ruilen voor een contentgedreven app. Wij ontwikkelden de contentstrategie en werkten nauw samen met ontwerpers en bouwers. Ook verzorgen we maandelijks de content voor de app.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.