Strategie, redactie en contentcreatie voor GVB personeelskrant

Het Amsterdamse GVB vervoert dagelijks ruim 800.000 mensen in en rond onze hoofdstad. Zo’n  3.800 medewerkers maken dit elke dag weer mogelijk met trams, bussen, metro’s en veren. GVB zocht naar een nieuwe strategie om de offline personeelskrant meer te verbinden met het digitale intranet en beide middelen sterker te positioneren. Onze partner Design Firm, een (Amsterdams) ontwerpbureau, vroeg ons gezamenlijk een contentstrategie en contentformule te ontwikkelen en dit te verwerken in een eigentijds design. We wonnen samen de aanbesteding en zijn als trotse Amsterdamse bureaus aan de slag gegaan voor deze door en door Amsterdamse klant.

 

Nieuwe contentformule

De ontwikkelde strategie sluit aan op de wens van GVB om meer aandacht te hebben voor het verhaal van de medewerker. Een personeelskrant voor en door medewerkers, met als doel  het creëren van betrokkenheid. In samenspraak met de redactie van de personeelskrant kreeg de vernieuwde krant een nieuwe naam: De inKrant. Iedere drie weken verschijnt er een nieuw exemplaar van De inKrant, waarvoor wij zowel content maken als aangeleverde content redigeren.

 

We worden door GVB uitgedaagd om als snelle nieuwsjournalisten aan het werk te gaan en krijgen een bijzonder kijkje in de keuken van dit unieke Amsterdamse vervoersbedrijf.

Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Een campagne voor Stichting Pensioenfonds Achmea moet deelnemers aan het fonds stimuleren om regelmatig te checken hoe hun pensioen ervoor staat.

Animatie over circulaire economie

In opdracht van Gemeente Amsterdam schreven we het script voor een animatie over de circulaire economie. Inspirerend om te zien hoe innovatief er wordt gedacht in onze grote steden!

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere