Contentstrategie Duurzaamheid voor gemeente Heemstede

Duurzaamheid is de komende jaren ook in Heemstede een belangrijke pijler. De communicatieadviseurs wilden de contentstrategie verder uitrollen voor deze pijler, maar misten structuur. Want de inhoudelijk deskundige collega’s zijn druk en (dus) vooral bezig met ad hoc zenden van informatie naar bewoners en ondernemers in Heemstede. De oplossing? Samen met hen de contentstrategie duurzaamheid doorontwikkelen!

 

Vraag het de bewoners

Dat begon goed. De gemeente zette het digipanel in om erachter te komen wat bewoners van Heemstede willen weten als het gaat om duurzaamheid. En hoe ze geïnformeerd willen worden. Met de uitslag van het digipanel als basis organiseerden we twee verdiepingssessies om te komen tot een uitgewerkte strategie en bijpassend plan, inclusief de contentorganisatie.

 

Werksessies

In een werksessie bepaalden we context, doel en doelgroep van de contentstrategie. Voor de doelgroep lieten we ons inspireren door het whitepaper van Motivaction, Vijf Tinten Groener, die we matchten met de resultaten van het digipanel. We gingen op zoek naar de ‘sweet spot’ bij de doelgroep en naar de samenhang tussen de verschillende kanalen en middelen van gemeente Heemstede.

 

Contentorganisatie

Met de inhoudsdeskundigen als redactie ontwikkelden we een contentformule, waarbij rubrieken houvast geven voor inhoud en vorm van artikelen. Die werkten we uit in een overzichtelijk plan dat als startpunt dient voor de contentcreatie en contentplanning. Er bleek behoefte aan een online omgeving (nieuwssite) waar alle informatie rond het thema duurzaamheid te vinden is. Een digitale nieuwsbrief gaat er na lancering van de site voor zorgen dat bewoners de weg naar de nieuwssite vinden.

 

 

 

Nieuwe website MSQ.nl op laptop met mooie bloemen op de achtergrond

MSQ: website ontwikkelen in co-creatie

MSQ, investeerder in de dakenbranche, vroeg ons een nieuwe huisstijl en een website te ontwikkelen. We pakten de klus aan met de ontwerpers van Enchilada en de techneuten van Ruby Libre. Een geslaagde samenwerking!

Loyalis Jaarmagazine klantbeleving

‘Door onderling nóg beter samen te werken, wordt de klantbeleving nóg positiever’, stelt Loyalis. Om alle collega’s te inspireren, maakten wij, samen met Enof creatieve communicatie, het Jaarmagazine ‘Iedere stap telt’.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere