WK-voetbal

WK Frank Snoeks bashen

Ik sta niet bekend als een grootgebruiker van sociale media. Ik maak geen gebruik van Facebook, Instagram, Whatsapp of Snapchat. Wel ben ik te vinden op LinkedIn en Twitter. Over dat laatste kanaal blijf ik mij keer op keer verbazen. Maak van je hart geen moordkuil, lijkt het devies te zijn op Twitter. Tijdens het WK in Rusland is dat niet anders. Gelijk met het WK voetbal is het WK afzeiken van voetbalcommentatoren afgetrapt.

 

Het WK-commentaar van Frank Snoeks

Als je Twitter moet geloven, lijkt het een nationale sport om je bij elke wedstrijd op te winden over het niveau van het NOS-commentaar. Met name oudgediende Frank Snoeks moet het ontgelden. Of het nu een zinderende wedstrijd is tussen voetbalgrootmachten of een bloedeloos potje zomeravondvoetbal tussen twee voetbaldwergen: Snoeks maakt er wat van, elke wedstrijd weer. Zijn verslagen zijn doorspekt met vrolijke anekdotes, scherpe en minder scherpe observaties en de nodige open deuren.

 

En daar winden mensen zich blijkbaar enorm over op.

 

Striemend fluitconcert

Tijdens het openingsduel tussen gastland Rusland en Saudi-Arabië maakt Snoeks de ‘onvergefelijke’ fout om een helft lang de Russische speler Golovin te verwarren met de niet-geselecteerde Kokorin. Een doodzonde, blijkens de vernietigende tweets gericht aan het adres van Snoeks. En toen was het WK nog maar net begonnen. Vrijwel elke zin die Snoeks en zijn NOS-collega’s uitspreken wordt begeleid door een striemend fluitconcert van een aanzienlijke groep twitteraars. De tendens is vrijwel altijd hetzelfde: Snoeks snapt er niks van, kan er niks van en het commentaar bij de Belgen is altijd beter.

 

Wat drijft mensen om keer op keer tweets de wereld in te slingeren over het commentaar van Snoeks en zijn maten? En nu het WK voetbal ten einde loopt, gaat het gezever over het commentaar gewoon verder tijdens de Tour de France. Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot kunnen hun borst natmaken. Want ook hier zijn de Belgen beter in, aldus menig twitteraar.

 

Die Belgen. Wat zijn we gek op ze. Bijna waren ze wereldkampioen geworden, maar ze kregen op z’n Hollands de deksel op de neus. Zij de lof, een ander de titel. Elk commentaar overbodig.

1-2-3 pensioencommunicatie, klaar voor de start!

1 … 2 … 3 … start!

Het pensioen is in beweging. Pensioencommunicatie moet duidelijker, toegankelijker en vooral: aanzetten tot actie wanneer het nog kan. Maar hoe?

Privacy statement

Lamar communicatie respecteert de privacy van bezoekers van de website en draagt er zorg voor dat de (persoonlijke) informatie die…

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.