Chemische reacties

Genoeg over mij

Wat vind jíj eigenlijk van mij?

Helaas gaat collega Koosje ons binnenkort verlaten. Natuurlijk is zij niet te vervangen, maar we hebben toch maar een poging gewaagd. Met het binnenstromen van de sollicitatiebrieven werd mij weer duidelijk: degenen die éérst met belangstelling over je organisatie of website beginnen en dán pas over zichzelf, springen er positief uit. Mensen willen gezien en gehoord worden en als bedrijf vorm je op die behoefte geen uitzondering.

Oprechte interesse

Hoe vaak gebeurt het niet? Je staat op een feestje en vraagt iemand geïnteresseerd naar wat hij of zij doet. De eerste tien minuten luister je geboeid, maar als de monoloog vordert, rijst toch de vraag ‘waarom vraag je niks aan mij???’ Succesvol solliciteren raakt aan de kern van waardevolle communicatie in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder: leef je in in de behoeftes van de persoon of organisatie bij wie je iets wilt bereiken.

Dat heb ik nou ook

Dat lijkt een open deur, maar als het zo makkelijk was, zou er niet zoveel irrelevante content – lees spam – geproduceerd worden. Het is net als op het feestje waar je gesprekspartner na één zin van jou inhaakt met: ‘Dat heb ik nou ook’ en vervolgens compleet je point mist. De crux zit ‘m in het écht luisteren en doorvragen. Pas als je weet wat de wens of behoefte van je doelgroep is, kun gericht aan de slag.

Dus, alle ‘jezelf-als-merk-sollicitatietrainingen’ ten spijt; de beste match krijg je nog altijd als je je toekomstige werkgever als doelgroep ziet en jezelf als waardevolle content!

 

auteur
Judith Oost Lievense
share

Goed. Ik studeer communicatie, wat nu?

Een paar weken geleden heeft Lamar communicatie een werkstudent in huis gehaald. Anouk is student communicatie- en informatiewetenschappen in Utrecht. In deze blog stelt ze zichzelf voor, vertelt ze over haar studie en haar ervaring tot nu toe bij Lamar communicatie.

Gerry McGovern: ‘Faciliteer de customer journey.’

Gerry McGovern was op 18 april jl. in Nederland voor een masterclass Measuring the Online Customer Experience en wij waren erbij.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
[email protected]

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere