Chemische reacties

Genoeg over mij

Wat vind jíj eigenlijk van mij?

Helaas gaat collega Koosje ons binnenkort verlaten. Natuurlijk is zij niet te vervangen, maar we hebben toch maar een poging gewaagd. Met het binnenstromen van de sollicitatiebrieven werd mij weer duidelijk: degenen die éérst met belangstelling over je organisatie of website beginnen en dán pas over zichzelf, springen er positief uit. Mensen willen gezien en gehoord worden en als bedrijf vorm je op die behoefte geen uitzondering.

Oprechte interesse

Hoe vaak gebeurt het niet? Je staat op een feestje en vraagt iemand geïnteresseerd naar wat hij of zij doet. De eerste tien minuten luister je geboeid, maar als de monoloog vordert, rijst toch de vraag ‘waarom vraag je niks aan mij???’ Succesvol solliciteren raakt aan de kern van waardevolle communicatie in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder: leef je in in de behoeftes van de persoon of organisatie bij wie je iets wilt bereiken.

Dat heb ik nou ook

Dat lijkt een open deur, maar als het zo makkelijk was, zou er niet zoveel irrelevante content – lees spam – geproduceerd worden. Het is net als op het feestje waar je gesprekspartner na één zin van jou inhaakt met: ‘Dat heb ik nou ook’ en vervolgens compleet je point mist. De crux zit ‘m in het écht luisteren en doorvragen. Pas als je weet wat de wens of behoefte van je doelgroep is, kun gericht aan de slag.

Dus, alle ‘jezelf-als-merk-sollicitatietrainingen’ ten spijt; de beste match krijg je nog altijd als je je toekomstige werkgever als doelgroep ziet en jezelf als waardevolle content!

 

Denk als een magazinemaker

Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.

Man met telefoon wacht op de trein

Unieke kenmerken van een digitale publicatie

Een digitaal magazine, jaarverslag of event paper is écht iets anders dan een website of bladerbare pdf. Zo kent een digitale publicatie een heldere navigatie, bevat het minder afleiding en kun je het voorzien van relevante, gepersonaliseerde inhoud.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.