Wil je content maken waar je doelgroep echt iets aan heeft en die volop gedeeld en geliked wordt? Focus dan op de ‘sweet spot’. Dat is waar jouw ervaring en toegevoegde waarde overlappen met de behoeftes en belangstelling van je doelgroep. Verdiep je dus nog voor je één letter op papier zet éérst in de klantreis van je doelgroep!
Dit schema schetst een mooi voorbeeld van niet-relevante content op een universiteitswebsite (bron: Randall Munroe). Wat zoeken mensen en wat vinden ze? Als de ‘sweet spot’ slechts de naam van je bedrijf is, doe je echt iets verkeerd. Helaas staan nog heel veel organisaties in deze zend-stand. Ze weten heel goed wat hun eigen sterke punten zijn, maar zit hun publiek daar ook op te wachten?
Hans Zandvliet van Zabriski contentmakers vertelt als ervaringsdeskundige over het ontwerpen van een magazine. Wat maakt een magazine zo bijzonder? Wat is de rol van fotografie? En wat maakt nou een goede cover?
Of we tijdelijk redacteuren konden detacheren, was de vraag van het LUMC. Natúúrlijk kan dat, was ons antwoord. Want Lamar communicatie levert contentkrachten op bestelling.