Oude typemachine als symbool voor digitaal publiceren

7 voordelen van digitaal publiceren

Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:

 

Je communiceert sneller

Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.

 

Je hoeft niet per se véél content te maken

8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.

 

Je krijgt meer inzicht in je doelgroep

Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.

 

Je bespaart kosten

Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.

 

Je communiceert duurzamer

Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.

 

Je verhoogt de conversie

Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.

 

Je kunt content personaliseren

Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.

 

Lees hier het interview met Daan Reijnders, oprichter van Instant Magazine.

‘Gastgerichtheid zit in onze natuur’

Landal GreenParks deed al aan contentmarketing ver vóór het woord was uitgevonden. De basis van het verhaal van de vakantieaanbieder is vanaf de start authentiek: ontdek en beleef de natuur. Lamar communicatie werkt al bijna tien jaar samen met Landal om die kracht te versterken en breed in te zetten. Commercieel Directeur Erik van Essen: ‘Als je merk, je product en je bedrijfscultuur kloppen, komen de verhalen vanzelf.’

Denk als een magazinemaker

Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.