7 voordelen van digitaal publiceren

Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:

 

Je communiceert sneller

Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.

 

Je hoeft niet per se véél content te maken

8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.

 

Je krijgt meer inzicht in je doelgroep

Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.

 

Je bespaart kosten

Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.

 

Je communiceert duurzamer

Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.

 

Je verhoogt de conversie

Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.

 

Je kunt content personaliseren

Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.

Communicatie: samenwerking met iedereen!

Lamar communicatie heeft twee stagiairs van de Taalunie over de vloer. Valeria Maiboroda uit Oekraïne en Ghina Salsabila uit Indonesië studeren allebei Nederlands. Voor Lamar communicatie schreven zij hun eerste blog!

Een verhaal zo goed, dat je het moet zien om het níet te geloven

Tijdens het lezen van de recensie hoor ik ‘You’ve got this strange effect on me’ door mijn hoofd spoken. Een nummer dat goed past bij het groteske sprookje van Damien Hirst.

Gezocht: bevlogen tekstschrijver

Wegens vertrek van collega Koosje zijn we per direct op zoek naar een ambitieuze en creatieve tekstschrijver/eindredacteur. Je maakt content voor online en offline, en regelt het projectmanagement van je eigen producties. Daarbij werk je niet alleen nauw samen met de  communicatieadviseurs binnen het bureau, maar ook met klanten en samenwerkingspartners.