Pensioen saai en oubollig? Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties (SPW), onderdeel van APG wilde het graag eens anders doen. Daarom vroegen ze Enof in samenwerking met Lamar communicatie een verfrissend magazine met relevante content te ontwikkelen, volgens de nieuwste inzichten in neuromarketing.
‘Goed voor elkaar’ is actueel, helder en ook nog eens fijn om naar te kijken. De inhoud is gericht op elke leeftijdsgroep, maar met name de deelnemers van 30 tot 50 jaar. Dit is immers de doelgroep die zich meer in het pensioen zou moeten verdiepen. In ‘Goed voor elkaar’, wat bestaat uit een werkgevers- en een werknemersdeel, lees je over échte mensen en échte cases, met bondige informatie en concrete handvatten. Een pensioenmagazine dat nu eens niet direct op een stapel of erger: in de kattenbak verdwijnt.
Nieuwsbrieven. Wie maakt ze niet? Maar zijn ze ook effectief? Wij krijgen regelmatig de vraag: ‘Hoe zorgen we dat onze nieuwsbrief wordt gelezen en gedeeld?’ We zetten 8 quickwins voor je op een rijtje.
Als je volle zalen wilt trekken, geef je publiek dan iets waar ze op zitten te wachten. Het is heel fijn om een verhaal te vertellen waar je zelf enthousiast over bent, maar belangrijker is het dat je publiek er echt iets aan heeft.