Chemische reacties

Genoeg over mij

Wat vind jíj eigenlijk van mij?

Helaas gaat collega Koosje ons binnenkort verlaten. Natuurlijk is zij niet te vervangen, maar we hebben toch maar een poging gewaagd. Met het binnenstromen van de sollicitatiebrieven werd mij weer duidelijk: degenen die éérst met belangstelling over je organisatie of website beginnen en dán pas over zichzelf, springen er positief uit. Mensen willen gezien en gehoord worden en als bedrijf vorm je op die behoefte geen uitzondering.

Oprechte interesse

Hoe vaak gebeurt het niet? Je staat op een feestje en vraagt iemand geïnteresseerd naar wat hij of zij doet. De eerste tien minuten luister je geboeid, maar als de monoloog vordert, rijst toch de vraag ‘waarom vraag je niks aan mij???’ Succesvol solliciteren raakt aan de kern van waardevolle communicatie in het algemeen en contentmarketing in het bijzonder: leef je in in de behoeftes van de persoon of organisatie bij wie je iets wilt bereiken.

Dat heb ik nou ook

Dat lijkt een open deur, maar als het zo makkelijk was, zou er niet zoveel irrelevante content – lees spam – geproduceerd worden. Het is net als op het feestje waar je gesprekspartner na één zin van jou inhaakt met: ‘Dat heb ik nou ook’ en vervolgens compleet je point mist. De crux zit ‘m in het écht luisteren en doorvragen. Pas als je weet wat de wens of behoefte van je doelgroep is, kun gericht aan de slag.

Dus, alle ‘jezelf-als-merk-sollicitatietrainingen’ ten spijt; de beste match krijg je nog altijd als je je toekomstige werkgever als doelgroep ziet en jezelf als waardevolle content!

 

auteur
Judith Oost Lievense
share
Sticky notes

Neem tijd voor je contentstrategie!

Een online publicatie is geen doel op zich, maar een middel om je communicatiedoel te bereiken bij een specifieke doelgroep. Daarom is het goed om eerst goed over je contentstrategie na te denken. Zullen wij je helpen?

Hoe vind ik een eigen geluid voor mijn organisatie?

Met je tone of voice laat je jouw doelgroep in woorden en tekst ervaren, wie of wat voor organisatie je bent. Een goede tone of voice is dus geen doel op zich, maar een middel om je identiteit (passend) te communiceren. Hoe bepaal je als organisatie dan jouw tone of voice?

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere