Kennis, cijfers & verhalen: 3 magazines op maat voor G4S

Bij Lamar hebben we inmiddels een flinke dosis beveiligingskennis opgedaan. We schrijven over cyber security, beveiliging op Schiphol en spreken G4S-medewerkers die trots zijn op hun werk. Dit alles – en meer – bundelden we vorig jaar in drie themamagazines. Ook nu zijn we druk met het verzamelen van frisse, mooie verhalen. Zo werken we aan een vervolg op deze succesvolle reeks. En inspireren we anderen: is zo’n magazinereeks iets voor jóuw organisatie?

 

Beveiligingsbedrijf G4S vroeg ons in 2019 om drie magazines te maken: G4S Cares, G4S Shares en G4S Gives. We begonnen met G4S Cares, het sociaal jaarverslag. En maakten op basis van het ontwikkelde magazine later in het jaar nog twee themamagazines.

 

Conceptontwikkeling

Samen met onze samenwerkingspartner Enchilada verdiepten we ons met veel plezier in de opdracht. We ontwikkelden een contentformule en namen voor het design van de magazines de huisstijl van G4S als uitgangspunt. Door grafische elementen uit te lichten, en extra lettertypes en kleuren toe te voegen, wordt de opmaak spannend en divers.

 

G4S Cares

Het thema van het eerste magazine was het jaarverslag 2018. Qua uitstraling en tone of voice staat in dit magazine de mens áchter onze veilige samenleving centraal. In G4S Cares laten mooie verhalen, projecten en fotografie het sociale gezicht van G4S zien.

Bekijk ‘m hier online.

 

G4S Shares

In het tweede magazine focusten we op de kennis van G4S. In G4S Shares delen de specialisten van de G4S Academy hun kennis en ervaring met opdrachtgevers, collega’s en stakeholders. Ook klanten komen aan het woord en vertellen over hun samenwerking met G4S.

 

G4S Gives

Het derde magazine van de reeks was G4S Gives: het eindejaarsnummer voor het personeel. Het concept van de voorgaande magazines vormde de basis, maar kreeg dit keer een feestelijke invulling. Omdat 2019 officieel tot het Jaar van Rembrandt is uitgeroepen én de Nachtwacht de eerste beveiligers van Nederland toont, was dit een centraal thema in de vormgeving. G4S-medewerkers vertellen in het magazine waarom ze trots zijn op hun werk.

 

 

Platform Socialer Ondernemen in het kort

Een meetinstrument voor socialer ondernemen: hoe leg je dat uit? Met een animatiefilm en heldere webteksten.

Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Een campagne voor Stichting Pensioenfonds Achmea moet deelnemers aan het fonds stimuleren om regelmatig te checken hoe hun pensioen ervoor staat.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere