Iedereen kan schrijven, jij ook!

Schrijven: wij doen niets liever, maar we weten ook dat dit niet voor iedereen geldt. Onze schrijftrainingen-op-maat maken schrijven makkelijker én leuker. Of je nu moeite hebt met het beginnen, het uitwerken van de structuur of de eindredactie. Deze organisaties ontdekten eerder al dat schrijven absoluut geen worsteling hoeft te zijn.

 

Hartekamp Groep

De Hartekamp Groep werkt aan een zo goed mogelijk leven voor mensen met een beperking. Schrijven van teksten is een onderdeel van het dagelijks werk van staffunctionarissen, maar ze zijn daarin niet opgeleid. Dus voelt het schrijfproces soms als een worsteling en is de feedback op teksten niet altijd positief.

De Hartekamp Groep had veel baat bij de training ‘Schrijven in drie rondes’. We reikten handvatten aan voor de aanpak van het schrijfproces, de ruwe uitwerking van structuur en het finetunen van teksten in de eindredactie. Op basis van eigen materiaal, dus met veel herkenbaarheid.

 

Dutch Process Innovators
DPI ondersteunt klanten bij het schrijven van aanbestedingen, kwalitatieve documenten en plannen. Ze vroegen hulp bij het schrijfproces en bij de uitwerking van de documenten. Voor deze klant kozen we voor een op maat gemaakte training op basis van de piramidemethode van Barbara Minto. Dit is een bewezen methode om niet alleen het schrijfproces, maar vooral ook het denkproces te structureren. In twee dagdelen leerden de consultants piramidaal denken en schrijven op individueel niveau. En hoe ze op basis van de piramide goed kunnen samenwerken aan documenten.

 

Markant

Wat begon als een communicatievraag rond de effectiviteit van nieuwsbrieven leidde uiteindelijk tot de ontwikkeling van een contentstrategie voor heel Markant. 

In twee co-creatiesessies legden we de basis voor de strategie en bedachten we de contentpijlers, thema’s en onderwerpen voor de verschillende doelgroepen van Markant. Ook brachten we de kanalen en middelen van Markant in beeld en adviseerden we hoe deze efficiënt kunnen worden ingezet.

Sociaal Jaarverslag voor G4S

Beveiligingsorganisatie G4S klopte bij ons aan met de vraag ‘Hoe laten we ons maatschappelijke betrokkenheid zien in een Sociaal Jaarverslag?’ Wij maakten een mooi magazine, waarin de mens áchter onze veilig samenleving centraal staat.

Campagne straatintimidatie voor Almere

Straatintimidatie: dat doe je niet, vinden ze bij Gemeente Almere. Daarom vroegen ze ons een publiekscampagne te ontwikkelen met als doel het melden van straatintimidatie.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.