Contentstrategie voor gemeente Bloemendaal

Gemeente Bloemendaal heeft het communicatiebeleidsplan voor de komende jaren geformuleerd. Bestuurlijke thema’s zijn vastgesteld, identiteit en kernwaarden zijn bepaald en de visie op communicatie is geformuleerd. De volgende stap is het creëren van betekenisvolle content, waarmee de communicatieafdeling de collegedoelen kan ondersteunen. Dat vraagt om een goed doordachte contentstrategie en contentformule.

Werksessies

Als je mikt op de sweet spot, maak je écht relevante content

We organiseerden twee werksessies met het communicatieteam van Bloemendaal. In de eerste sessie definieerden we het doel van de strategie. De ambitie is dat inwoners en gemeente samenwerken om ontwikkelingen vorm te geven, dat inwoners meedenken over beleid en dat wederzijds vertrouwen groeit. Het kwartje viel al snel: om dit doel te bereiken is het belangrijk om uit de ‘zend-modus’ te gaan. Dus focusten we op de ‘sweet spot’ van de doelgroepen. Wat willen zij weten over de pijlers van het gemeentebeleid van Gemeente Bloemendaal en wat wil de gemeente hen vertellen?

Contentformule

In de volgende sessie brainstormden we over de contentformule, met als centrale vraag: hoe ga je de pijlers uitwerken in concrete thema’s en onderwerpen? En welke middelen en kanalen passen daarbij? De resultaten van de brainstorm legden we vast in een contentplan voor de eerste maanden. Daarmee kan gemeente Bloemendaal concreet én planmatig aan de slag met de creatie van betekenisvolle content.

Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Een campagne voor Stichting Pensioenfonds Achmea moet deelnemers aan het fonds stimuleren om regelmatig te checken hoe hun pensioen ervoor staat.

Strategie, redactie en contentcreatie voor GVB personeelskrant

Met onze partner Design Firm ontwikkelden wij een contentstrategie en contentformule voor het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB. Iedere drie weken verschijnt er een exemplaar van de vernieuwde personeelskrant.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere