Gemeente Bloemendaal heeft het communicatiebeleidsplan voor de komende jaren geformuleerd. Bestuurlijke thema’s zijn vastgesteld, identiteit en kernwaarden zijn bepaald en de visie op communicatie is geformuleerd. De volgende stap is het creëren van betekenisvolle content, waarmee de communicatieafdeling de collegedoelen kan ondersteunen. Dat vraagt om een goed doordachte contentstrategie en contentformule.
We organiseerden twee werksessies met het communicatieteam van Bloemendaal. In de eerste sessie definieerden we het doel van de strategie. De ambitie is dat inwoners en gemeente samenwerken om ontwikkelingen vorm te geven, dat inwoners meedenken over beleid en dat wederzijds vertrouwen groeit. Het kwartje viel al snel: om dit doel te bereiken is het belangrijk om uit de ‘zend-modus’ te gaan. Dus focusten we op de ‘sweet spot’ van de doelgroepen. Wat willen zij weten over de pijlers van het gemeentebeleid van Gemeente Bloemendaal en wat wil de gemeente hen vertellen?
In de volgende sessie brainstormden we over de contentformule, met als centrale vraag: hoe ga je de pijlers uitwerken in concrete thema’s en onderwerpen? En welke middelen en kanalen passen daarbij? De resultaten van de brainstorm legden we vast in een contentplan voor de eerste maanden. Daarmee kan gemeente Bloemendaal concreet én planmatig aan de slag met de creatie van betekenisvolle content.
Voor het LUMC ontwikkelden we een wervingscampagne voor anesthesiemedewerkers. Op basis van storytelling, met de medewerkers als ambassadeurs.
Twee vragen van basisschool Piet Hein: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen aan de slag met een campagne en de website.