Content voor nieuwe website Taxand

Taxand Nederland is een onafhankelijk belastingadvieskantoor met een compleet scala aan fiscale diensten. Het kantoor vroeg Enchilada om een nieuwe website te ontwikkelen. Enchilada schakelde ons in voor de productie van content. Een uitdagende klus!

Belastingjargon

Bezoekers van de website zijn onder meer bedrijven, ondernemers en vermogende particulieren. Niet per definitie mensen die het belastingjargon tot in de puntjes beheersen. De eerste uitdaging was dus om een balans te vinden tussen vakjargon en heldere, niet te lange online teksten. Weliswaar hebben we ervaring met schrijven voor financiële klanten, maar belastingjargon is nog een tandje lastiger. We vonden een vraagbaak in ons informele netwerk en deden veel research. Zo kwamen we tot toegankelijke omschrijvingen van de verschillende diensten, sectoren en specialismen.

Engels – Nederlands en Nederlands – Engels

Een tweede uitdaging was het content management. De website is beschikbaar in twee talen: Nederlands èn Engels. Als input ontvingen we zowel Nederlandse als Engelse bronnen. Dat vroeg om zorgvuldig content management, ook gezien de gewenste doorlooptijd van een kleine drie weken. We werkten daarbij intensief samen met onze vaste freelancer Tori Kelly, native speaker van het Engels.

 

Nieuwsgierig naar het resultaat? Neem een kijkje op www.taxand.nl

Contentstrategie voor gemeente Bloemendaal

In een aantal werksessies hielpen we gemeente Bloemendaal op weg met hun contentstrategie. Op basis hiervan geven ze met relevante content invulling aan de coalitiethema’s.

Krant voor zorgaanbieder Amsta

Zorgaanbieder Amsta in Amsterdam vroeg ons te helpen bij het maken van een krant over een mooie stap voorwaarts. We adviseerden over de contentformule, voerden het bladmanagement, schreven verhalen en verzorgden de eindredactie.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere