De perfecte locatie voor de Dag van de Content

Ga er maar aanstaan: de droomlocatie vinden voor een evenement met 60 bezoekers. In Amsterdam, mét parkeermogelijkheid en dicht bij het OV. Niet te duur graag. En met heel veel sfeer. Onze office- en projectmanager Suzanne doet het elk jaar weer voor de Dag van de Content. Wat zijn haar tips?

 

11 oktober is de volgende Dag van de Content. Hoe staat het met de locatiezoektocht?

‘Lyanne en ik hebben nu twee locaties op het oog, beide in Amsterdam-Oost, om de hoek van ons kantoor. De eerste is een prachtige villa, de tweede een historisch pand direct aan het park. En ze voldoen aan onze belangrijkste eis: een unieke locatie met eigen karakter. Voor een zalencentrum zullen we nooit kiezen.’

 

Hoe kom je bij dit soort bijzondere locaties?

‘Het is inmiddels de achtste keer dat ik verantwoordelijk ben voor de locatie van de Dag van de Content, dus ik ken best wat mooie plekken in Amsterdam. We hebben het al eens georganiseerd op een boot, in een restaurant, in de centrale bibliotheek en in een oude loods. Voor nieuwe inspiratie zijn er een paar fijne websites die ik raadpleeg. Inspiratieoplocatie.nl is mijn favoriet; zij hebben echt een goede selectie.’

Handig natuurlijk, zo’n website. Maar hoe bepaal je wat geschikt is voor de Dag van de Content?

‘We hebben een aantal harde eisen in de voorselectie: het moet in Amsterdam zijn, goed bereikbaar met het openbaar vervoer en met voldoende ruimte voor 60 bezoekers. Dat soort dingen. En het moet natuurlijk in ons budget passen. Wat je alleen niet op een website kan zien, is de sfeer. We doen dus altijd meerdere locatiebezoeken.’

 

Weet je meteen of een locatie perfect is als je naar binnen stapt?

‘Je voelt natuurlijk direct of de sfeer goed is. Maar ik neem ook altijd een checklist mee met aanvullende eisen, want met sfeer alleen ben je er niet. Dit is bijvoorbeeld een erg fijne lijst om te gebruiken bij een locatiebezoek. Voor mij is het belangrijk om te weten of er garderoberuimte is, hoeveel elektriciteitspunten er zijn, of we zelf de techniek moeten regelen en hoe groot de keuken is.’

 

Is een locatie uiteindelijk toch wel eens tegengevallen?

‘Eigenlijk niet, we zijn altijd ontzettend tevreden. Wel leer ik elke keer iets bij. Die checklist had ik bijvoorbeeld de eerste keer nog niet mee. Ik heb ook geleerd dat ik het evenement moet visualiseren als ik op de locatie ben. Waar komen de bezoekers binnen, waar serveren we de koffie. We hebben namelijk wel eens wat ruimtegebrek gehad. Ook de akoestiek test ik tegenwoordig dubbel, want je wilt geen geluidsoverlast tijdens de workshops.’

 

 Is het ook de achtste keer nog steeds leuk om een locatie te zoeken?

‘Absoluut! Ik vind het elke keer weer een feest om te doen. Het is maar één keer per jaar, dus het wordt nooit routine. Daarnaast zijn er elk jaar weer nieuwe locaties beschikbaar en hebben we steeds een ander programma. Dus de zoektocht blijft spannend.’

 

Dag van de Content 2018

Wij houden van schrijven. Complete magazines, nieuwsbrieven, vacatureteksten. Daar worden we gelukkig van. Wil jij ook zo’n gelukkig makende tekst schrijven? Op de Dag van de Content verklappen we je een paar van onze geheimen en voor je het weet schrijf je de perfecte kop. Wedden?

Op donderdag 11 oktober ben je vanaf 15.30 uur welkom op een mooie locatie in Amsterdam. We beginnen met een inspirerende spreker en sluiten af met een kleine borrel. Vol = vol, dus we horen graag nu alvast of je er bij bent!

MELD JE NU AL AAN

The making of …een Klip&klaar-filmpje

Iets moeilijks snel en glashelder uitleggen? Dat is wat we doen in Klip&klaar-filmpjes. In ons eigen Klip&klaar-filmpje laten we zien hoe we dat aanpakken.

De perfecte 1e versie bestaat niet

Stel, je geeft een opdracht voor een tekst. Je brieft de copywriter en maakt duidelijke afspraken over wat je verwacht. Drie dagen later open je opgetogen je mailbox en wat denk je …

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.