Laptop content maken voor Vakspiegel

Wat voor vakman ben jij?

Specialist, professional, verbinder, pragmaticus … iedere vakman heeft een ander profiel. Maar welk profiel? Daar kom je eenvoudig achter met de Vakspiegel van Avéro Achmea. Om de Vakspiegel goed in de markt te zetten, werden de vaklui van Enof en Lamar communicatie ingeschakeld.

De Vakspiegel is ontwikkeld door Inscope Consulting – Erasmus Universiteit en Universiteit Twente, en mogelijk gemaakt door Avéro Achmea. Met als doel een praktisch antwoord op de vraag: wat is de definitie van vakmanschap voor de financieel adviseur en hoe kan hij zich verder ontwikkelen? In opdracht van Avéro Achmea en op basis van wetenschappelijk onderzoek, ontwierpen de universiteiten een online zelfassessment. De Vakspiegel biedt concrete handvatten voor de ontwikkeling van vakmanschap van elke individuele financieel adviseur. Het geeft de financieel adviseur ook een totaalinzicht van zijn organisatie en het biedt benchmarkmogelijkheden met vergelijkbare kantoren en specialismen. Elk profiel brengt een andere kracht of voorkeur naar voren.

Wetenschappelijke en praktische inhoud

Om de Vakspiegel breed onder de aandacht te brengen, bedacht onze partner Enof een uitgebreide online campagne. Lamar communicatie verdiepte zich in de wetenschappelijke en praktische inhoud. Dat resulteerde in allerlei soorten webartikelen, persberichten, journalistieke verhalen en veel organische posts. Ook deden we de eindredactie voor het whitepaper over vakmanschap. Zo wordt de Vakspiegel in rap tempo bekend bij de financieel adviseurs en adviesbureaus van Nederland.

Verhalen om van te smullen

Men neme: een excentrieke chef-kok voor de broodnodige eigenzinnigheid, een enthousiaste documentairemaker voor het perfecte plaatjes en smullen maar!

Dat wat je wilt is … dat wat je het eerst zegt

Het vervelende van dingen die je vooral niet moet doen, is dat het – al is het nog zo waar – betuttelend overkomt én vervolgens ook nog eens niet blijft plakken in je bovenkamer. Benoem daarom altijd meteen dátgene waarvan je wilt dat je lezers het wél onthouden of doen.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.