Wat voor vakman ben jij?

Specialist, professional, verbinder, pragmaticus … iedere vakman heeft een ander profiel. Maar welk profiel? Daar kom je eenvoudig achter met de Vakspiegel van Avéro Achmea. Om de Vakspiegel goed in de markt te zetten, werden de vaklui van Enof en Lamar communicatie ingeschakeld.

De Vakspiegel is ontwikkeld door Inscope Consulting – Erasmus Universiteit en Universiteit Twente, en mogelijk gemaakt door Avéro Achmea. Met als doel een praktisch antwoord op de vraag: wat is de definitie van vakmanschap voor de financieel adviseur en hoe kan hij zich verder ontwikkelen? In opdracht van Avéro Achmea en op basis van wetenschappelijk onderzoek, ontwierpen de universiteiten een online zelfassessment. De Vakspiegel biedt concrete handvatten voor de ontwikkeling van vakmanschap van elke individuele financieel adviseur. Het geeft de financieel adviseur ook een totaalinzicht van zijn organisatie en het biedt benchmarkmogelijkheden met vergelijkbare kantoren en specialismen. Elk profiel brengt een andere kracht of voorkeur naar voren.

Wetenschappelijke en praktische inhoud

Om de Vakspiegel breed onder de aandacht te brengen, bedacht onze partner Enof een uitgebreide online campagne. Lamar communicatie verdiepte zich in de wetenschappelijke en praktische inhoud. Dat resulteerde in allerlei soorten webartikelen, persberichten, journalistieke verhalen en veel organische posts. Ook deden we de eindredactie voor het whitepaper over vakmanschap. Zo wordt de Vakspiegel in rap tempo bekend bij de financieel adviseurs en adviesbureaus van Nederland.

Mijn eerste 100 dagen

Trump heeft ze net achter de rug, de eerste 100 dagen. Niet geheel tot ieders tevredenheid – to put it mildly. De aandacht voor deze belangrijke eerste periode van de Amerikaanse president zette me aan het denken over mijn eigen eerste 100 dagen.

Relevante content graag!

Stel je hebt een contentstrategie verzonnen die gaat helpen om de organisatiedoelen te verwezenlijken. En je hebt bedacht welke communicatiemiddelen je online en offline gaat inzetten. Alles staat in de steigers en nu volgt de volgende uitdaging: relevante content maken voor je doelgroep.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.