Schrijven naar doelgroep

Niet iedereen toont zich even geïnteresseerd in zijn of haar pensioen. Meestal niet omdat het onbelangrijk is (salaris voor later!), maar omdat de complexe materie weinig gebruiksvriendelijk aan de man wordt gebracht. Dat moet anders, dachten ze bij Blue Sky Group, de pensioenuitvoerder van onder andere de KLM Pensioenfondsen.

In samenwerking met ontwerpbureau FRISSEWIND ontwikkelde Lamar communicatie het magazine ‘Focus’ in drie varianten voor de drie verschillende doelgroepen binnen KLM. Op deze manier krijgt iedereen – van technisch medewerker tot piloot en van stewardess tot bestuursvoorzitter – de juiste pensioeninformatie in een passende context en tone of voice aangeboden. In Focus lees je op een toegankelijke manier over jouw pensioen, aan de hand van human interest, life events, veranderende wetgeving en zelfs beleggingsresultaten.

Contentcreatie: je kunt veel zelf!

Wij zijn geen trainingsbureau. Maar we delen wel graag onze passie en kennis over contentcreatie. De contentcoach noemen we dat. Zo maken we het onze klanten gemakkelijker om zelf content te maken en te delen. De contentformule, de brug tussen strategie en creatie, geeft ons handvatten voor workshops op maat.

‘Gastgerichtheid zit in onze natuur’

Landal GreenParks deed al aan contentmarketing ver vóór het woord was uitgevonden. De basis van het verhaal van de vakantieaanbieder is vanaf de start authentiek: ontdek en beleef de natuur. Lamar communicatie werkt al bijna tien jaar samen met Landal om die kracht te versterken en breed in te zetten. Commercieel Directeur Erik van Essen: ‘Als je merk, je product en je bedrijfscultuur kloppen, komen de verhalen vanzelf.’

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.