Nieuwe website MSQ.nl op laptop met mooie bloemen op de achtergrond

MSQ: website ontwikkelen in co-creatie

MSquared, de holding waar onze klant Consolidated bij hoort, wilde een nieuwe website ontwikkelen. De organisatie investeert in bedrijven die actief zijn in de aanleg en het onderhoud van daken. Een innovatieve bedrijf, dat gelooft in de kracht van samenwerking en synergie.

Nieuw logo en huisstijl

MSQ had geen uitgesproken eigen huisstijl. Dus voor we aan de slag gingen met het ontwikkelen van de website, stelden we voor een logo en huisstijl te ontwerpen, In de geest van MSQ zochten ook wij samenwerking voor deze opdracht. Enchilada, het bureau van onze eigen huisstijl, tekende voor het ontwerp, Ruby Libre verzorgde de technische realisatie van de WordPress-site. Wij voegden onze expertise als strategische contentspecialist en projectmanagers toe. In co-creatie zorgden we voor een geslaagd project.

Strategische sessies

We startten met een aantal strategische sessies met de directie van MSQ. Daarin praatten we dóór over de positionering van MSQ binnen de dakenbranche en marktontwikkelingen. Ook de  samenstelling van het portfolio en de rol als strategisch sparringpartner kwamen aan de orde. Op basis van de sessies besloot de directie onder meer de voormalige naam MSquared in te wisselen voor het krachtiger MSQ. De pay-off  werd ‘Ondernemend in daken‘. Uit een aantal ontwerprondes volgde het nieuwe logo van MSQ: een gestileerde vogel in twee kleuren blauw.

Vogelperspectief

Als familiebedrijf met diepe wortels in de dakenbranche biedt MSQ de bedrijven waarin ze investeren concrete ondersteuning. Niet alleen recruitment en gezamenlijke inkoop, maar ook  financiering en backoffice-activiteiten. Door de nieuwe website profileert MSQ zich duidelijk en laat zien waar ze als holding voor staat. De vogel in het logo staat symbool voor hoe MSQ  vanuit vogelperspectief naar de bedrijven en de branche als geheel kijkt. Een vogel ziet de daken van huizen en gebouwen van bovenaf. MSQ heeft het overzicht, ontdekt kansen en ziet voorbij de horizon een toekomst vol mogelijkheden.

Bekijk hier de website msq.nl

PUMmagazine drie Oegandese vrouwen in hun atelier

Contentstrategie voor de nieuwe app PUM

PUM Netherlands senior experts besloot het papieren PUM magazine in te ruilen voor een contentgedreven app. Wij ontwikkelden de contentstrategie en werkten nauw samen met ontwerpers en bouwers. Ook verzorgen we maandelijks de content voor de app.

Animatie over circulaire economie

In opdracht van Gemeente Amsterdam schreven we het script voor een animatie over de circulaire economie. Inspirerend om te zien hoe innovatief er wordt gedacht in onze grote steden!

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.