Nieuwe website MSQ.nl op laptop met mooie bloemen op de achtergrond

MSQ: website ontwikkelen in co-creatie

MSquared, de holding waar onze klant Consolidated bij hoort, wilde een nieuwe website ontwikkelen. De organisatie investeert in bedrijven die actief zijn in de aanleg en het onderhoud van daken. Een innovatieve bedrijf, dat gelooft in de kracht van samenwerking en synergie.

Nieuw logo en huisstijl

MSQ had geen uitgesproken eigen huisstijl. Dus voor we aan de slag gingen met het ontwikkelen van de website, stelden we voor een logo en huisstijl te ontwerpen, In de geest van MSQ zochten ook wij samenwerking voor deze opdracht. Enchilada, het bureau van onze eigen huisstijl, tekende voor het ontwerp, Ruby Libre verzorgde de technische realisatie van de WordPress-site. Wij voegden onze expertise als strategische contentspecialist en projectmanagers toe. In co-creatie zorgden we voor een geslaagd project.

Strategische sessies

We startten met een aantal strategische sessies met de directie van MSQ. Daarin praatten we dóór over de positionering van MSQ binnen de dakenbranche en marktontwikkelingen. Ook de  samenstelling van het portfolio en de rol als strategisch sparringpartner kwamen aan de orde. Op basis van de sessies besloot de directie onder meer de voormalige naam MSquared in te wisselen voor het krachtiger MSQ. De pay-off  werd ‘Ondernemend in daken‘. Uit een aantal ontwerprondes volgde het nieuwe logo van MSQ: een gestileerde vogel in twee kleuren blauw.

Vogelperspectief

Als familiebedrijf met diepe wortels in de dakenbranche biedt MSQ de bedrijven waarin ze investeren concrete ondersteuning. Niet alleen recruitment en gezamenlijke inkoop, maar ook  financiering en backoffice-activiteiten. Door de nieuwe website profileert MSQ zich duidelijk en laat zien waar ze als holding voor staat. De vogel in het logo staat symbool voor hoe MSQ  vanuit vogelperspectief naar de bedrijven en de branche als geheel kijkt. Een vogel ziet de daken van huizen en gebouwen van bovenaf. MSQ heeft het overzicht, ontdekt kansen en ziet voorbij de horizon een toekomst vol mogelijkheden.

Bekijk hier de website msq.nl

Successen delen werkt!

Regioplan deed onderzoek naar de ontwikkeling van brede scholen in Nederland. Wij legden de onderzoeksresultaten vast in een kleurrijk boekje.

Jaarbericht voor Saltro

Voor Saltro maakten we samen met Enof een inspirerend magazine. Een jaarbericht dat terugblikt, maar vooral ook vooruit kijkt.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.