Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Pensioen is belangrijk. Iedereen weet dat, maar niet iedereen handelt ernaar. Pensioen is een typisch voorbeeld van ‘ver van je bed show’. Al is dat eigenlijk best raar; het gaat immers over het inkomen waar je later van rond moet zien te komen. Misschien wordt de informatie over je pensioen wel op een saaie manier aangeboden? Met de SPA-campagne willen we daar verandering in aanbrengen.

SPA-campagne

Stichting Pensioenfonds Achmea (SPA) wil graag dat deelnemers regelmatig checken hoe hun pensioen ervoor staat. Om dat voor elkaar te krijgen bedacht onze partner Enof een uitgekiende campagne voor alle medewerkers van Achmea en InShared.

Pensioen in je eigen woorden

In de campagne zijn er uitsluitend hoofdrollen voor de medewerkers zelf. Ze vertellen in hun eigen woorden of en op welke manier zij bezig zijn met hun pensioen. Lamar communicatie sprak met alle hoofdrolspelers en werkte de interviews uit tot content voor verschillende online én offline communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld script voor vlogs, teksten voor blogs, banners en posters. Een superleuke klus! Wie zei ook alweer dat pensioen een saai onderwerp was?

Contentmanagement en -creatie voor PUMmagazine

Experts die hun jarenlange ervaring en kennis delen met MKB’ers in ontwikkelingslanden én elkaar. Dat levert prachtige verhalen op over een bijzondere vorm van ontwikkelingswerk. PUM Senior Experts vroeg ons het bladmanagement en de contentcreatie van PUMmagazine te verzorgen.

Themamagazine voor Consolidated

Een magazine dat precies laat zien hoe dakspecialist Consolidated zich ontwikkelt en meegroeit met de markt. Dat werd de nieuwe Review, die we op inhoud en vorm ingrijpend restylden.