Relevante content verzin je niet zomaar. Daarom pakken we elke opdracht in drie stappen aan, in nauw overleg met jou als opdrachtgever. We starten met de contentstrategie en ontwikkelen op basis daarvan een contentformule. Vervolgens, als alle uitgangspunten helder zijn, maken we de content en produceren we de communicatiemiddelen.

Contentstrategie

Met de juiste strategie zorgen we dat jouw boodschap succesvol landt bij de doelgroep. We leven ons in en vragen dóór. Dit kunnen we heel uitgebreid doen of kort en krachtig. Eén telefoontje kan volstaan om te begrijpen wat jij nodig hebt, maar we kunnen ook een kopje koffie komen drinken voor een uitgebreide intake. Die keuze maken we samen, afhankelijk van de grootte van jouw organisatie en de vraag.

Samen zorgen we dat de contentstrategie concreet wordt en aansluit bij de merkstrategie van jouw organisatie. Jij kent je doelgroep en de kernwaarden van je organisatie immers het beste. We leveren jou een overzichtelijke strategie (offline of online) met een plan, een visuele vertaling, debriefing en offerte. Met dit concept heb je genoeg in handen om een duidelijk beeld te hebben van de plannen en deze te delen in je organisatie.

Contentformule

Voor we aan de slag gaan, slaan we een brug tussen strategie en creatie met de contentformule. Inhoud, doel én rode draad van jouw verhaal komen samen in een plan van aanpak. Dit bestaat uit een contentplan en eventueel een copyplatform, waarin onder meer structuur, schrijfstijl en tone of voice beschreven staat. In deze fase maken we ook een keuze voor de in te zetten middelen en werken we het vormconcept (print) of interactiedesign (online) verder uit. Met een werklijst, contentkalender en planning laten we geen onderdeel van het project onbesproken en managen we de verwachtingen. Aan het einde van deze fase hebben we een duidelijk plan, waarin alle afspraken en taken binnen onze samenwerking helder zijn. We kunnen beginnen met het maken van de content.

 

LAMAR_MODEL-02

Onze aanpak in drie stappen met elk zijn eigen opbrengst

Contentcreatie

Aan de slag. Op basis van de contentformule, schrijven we teksten, we sturen de vormgever aan, zorgen dat het beeld wordt gemaakt en regelen de techniek. En door uitstekend projectmanagement nemen we jou alle zorg uit handen.

Uitgekiende middelen zijn het resultaat:

  • (online) magazine
  • website
  • (online) jaarverslag
  • social media
  • brieven
  • DM
  • folders of brochures
  • (web)artikelen
  • (online) nieuwsbrief
  • persberichten
  • animatiefilms
  • illustraties
  • foto’s
  • infographics

Gezocht: bevlogen tekstschrijver

Wegens vertrek van collega Koosje zijn we per direct op zoek naar een ambitieuze en creatieve tekstschrijver/eindredacteur. Je maakt content voor online en offline, en regelt het projectmanagement van je eigen producties. Daarbij werk je niet alleen nauw samen met de  communicatieadviseurs binnen het bureau, maar ook met klanten en samenwerkingspartners.