Of je je communicatiedoel haalt, is afhankelijk van de kwaliteit van je content. Het juiste verhaal, op de juiste plek, op het juiste moment. Zonder goede content straal je geen kwaliteit uit, haal je niet het beoogde resultaat, laat je informatie te wensen over, speel je in op de verkeerde emotie en krijg je je doelgroep niet in actie. Hoe helpen wij je deze doelen wél te behalen?

Kwaliteit

Je verhaal is goed, je dienst of product heeft kwaliteit. Maar communiceert je content dat ook? Goede content zorgt ervoor dat je organisatie de kwaliteit uitstraalt die je in huis hebt en geeft je doelgroep de juiste perceptie van wat jij kunt leveren.

Resultaat

Je hebt een duidelijk doel voor ogen en werkt daar hard aan met je hele organisatie. Als je effectief wil communiceren, begin je bij de content. Zo behaal je het resultaat dat je voor ogen hebt en zijn je investeringen in tijd, geld en energie de moeite waard.

Informatie

Je wilt je doelgroep goed bedienen en zorgen dat ze snappen wat jij ze wil vertellen. Liefst zijn ze op de hoogte van alle zaken die voor hen belangrijk zijn. Goede content zorgt ervoor dat de informatie helder, relevant en compleet is.

Emotie

Met jouw verhaal raak je je doelgroep in hoofd en hart, zodat ze zich betrokken voelen en gehoord. Irritatie en onbegrip wil je te allen tijde vermijden. Goede content zorgt ervoor dat je de doelgroep precies het goede gevoel meegeeft dat jij ze te bieden hebt.

Actie

Je kunt je doelgroep nog zoveel vertellen, soms wil je vooral dat ze in actie komen. Bijvoorbeeld door contact op te nemen of zich verder te verdiepen in je product of organisatie. Goede content bevat een duidelijke call to action en motiveert en inspireert om concreet aan de slag te gaan.