Je contentstrategie op een bierviltje

Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud. Met als doel een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken of te behouden en deze uiteindelijk in beweging te krijgen. Zonder strategie is de kans dat je content ráákt klein. Besteed daarom altijd eerst veel aandacht aan het uitwerken van je strategie.

 

Denk eerst goed na over het doel dat je met je content wilt bereiken. Bepaal vervolgens je doelgroep en verdiep je vooral in alles wat zíj willen weten. Denk na over een passende tone of voice en bepaal ten slotte je kernboodschap. Pas als je deze basis hebt gelegd, kun je gericht nadenken over je contentformule en passende content.

 

Om je contentstrategie vast te leggen en te delen met je team ontwikkelden we een heel handig hulpmiddel. Hoewel het iets groter is dan dat, noemen we het ‘de contentstrategie op een bierviltje’. We delen het graag met je.

 

Wil jij meer weten over het opstellen van een contentstrategie? Bekijk dan ons gratis online magazine Le Mag.

Denk als een magazinemaker

Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.

Contentstrategie en content delen

Content delen: een goede voorbereiding is het halve werk

Heb je veel kennis in huis en wil je die delen met je klanten? Of wil je jouw doelgroep enthousiast maken voor jouw product, door verhalen en belevenissen van anderen te vertellen? Denk dan eerst na over je strategie. En plan vervolgens je activiteiten, zodat je ze goed kunt managen.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.