Pensioencommunicatie: concrete aansporing helpt!

Plannen voor hun pensioen vinden de meeste mensen moeilijk. Ze hebben geen idee hoeveel zij nodig hebben als ze met pensioen zijn. Bovendien schatten ze de hoogte van hun pensioen onrealistisch in. Hoe motiveer je mensen om zich meer te verdiepen in hun financiële toekomst? En hoe zet je ze aan tot actie?

De perfecte tekst (volgens de wetenschap)

De wetenschap beschrijft hoe lettergrepen, zinslengte, frequentie en onbekendheid van woorden de leesbaarheid van de tekst beïnvloeden.

Contentkracht op bestelling

Of we tijdelijk redacteuren konden detacheren, was de vraag van het LUMC. Natúúrlijk kan dat, was ons antwoord. Want Lamar communicatie levert contentkrachten op bestelling.

Barista schenkt koffie, een scheutje koffie staat symbool voor inspiratie

Scheutje inspiratie bij je koffie?

Inspiratie. Het is even ongrijpbaar als belangrijk wanneer je een tekst moet schrijven. Waar haalt Daphne haar inspiratie vandaan?

Koosje

Dag Lamar!

Bijna 7 jaar heb ik met véél plezier bij Lamar communicatie gewerkt. Maar nu is het tijd om iets anders en nieuws te gaan doen. Mijn allerlaatste uurtje aan het bureau besteed ik aan het terugzoeken van mijn allereerste blog bij Lamar.

Chemische reacties

Wat vind jíj eigenlijk van mij?

Hoe vaak gebeurt het niet? Je staat op een feestje en vraagt iemand geïnteresseerd naar wat hij of zij doet. De eerste tien minuten luister je geboeid, maar als de monoloog vordert, rijst toch de vraag ‘waarom vraag je niks aan mij?’

Lamar communicatie als meest aantrekkelijke werkgever … (voor Suzanne)

Suzanne verzorgt het projectmanagement voor de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie van het LUMC. In haar debuutblog vertelt ze over haar werkzaamheden voor het LUMC én neemt ze het werkgeverschap van Lamar communicatie onder de loep.

Goed. Ik studeer communicatie, wat nu?

Een paar weken geleden heeft Lamar communicatie een werkstudent in huis gehaald. Anouk is student communicatie- en informatiewetenschappen in Utrecht. In deze blog stelt ze zichzelf voor, vertelt ze over haar studie en haar ervaring tot nu toe bij Lamar communicatie.

Te koop: Ons leven in dit huis

Verhalen horen of lezen van merken of producten zijn we inmiddels wel gewend. Maar er zijn nog plekken te vinden waar je toch even gek staat te kijken als je niet het geijkte standaard tekstje leest, maar een persoonlijk verhaal. Zo’n plek is Funda, waar dan opeens niet een setje vierkante meters maar iemands léven te koop staat.

Communicatie: samenwerking met iedereen!

Lamar communicatie heeft twee stagiairs van de Taalunie over de vloer. Valeria Maiboroda uit Oekraïne en Ghina Salsabila uit Indonesië studeren allebei Nederlands. Voor Lamar communicatie schreven zij hun eerste blog!

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.