Hoe vind ik een eigen geluid voor mijn organisatie?

Met je tone of voice laat je jouw doelgroep in woorden en tekst ervaren, wie of wat voor organisatie je…

Studentenmagazine voor Rabobank Utrecht

Al een aantal keer verzorgde Koosje de eindredactie van In the Pocket, het jaarlijks magazine van Rabobank Utrecht voor eerstejaars studenten. Alle content voor het magazine wordt bedacht en geschreven door de studenten zelf.

Themanummer SPW-magazine

Voor veel (té veel) mensen die bijna met pensioen gaan, is het aanvragen ervan één groot abracadabra. SPW besloot de tegenaanval in te zetten met het toegankelijke én inhoudelijke themanummer ‘Bijna met pensioen’.

Haal méér uit je content met de workshop contentmappen

Haal méér uit je content én zorg dat je zorgvuldig gemaakte content gevonden wordt. Dat doe je met contentmappen. Wij geven je met een workshop de tools in handen om zelf aan de slag te gaan.

Denk als een magazinemaker

Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.

Bannermarketing voor Consolidated

Voor Consolidated ontwikkelden we een bannercampagne met als doel meer demo-aanvragen voor Dakota, het online platform voor dakmanagement.

Checklist schrijven voor het web

Schrijven voor het web lastig? Niet als je onze tips voor focus en structuur van een webpagina volgt.

Gerry McGovern: ‘Faciliteer de customer journey.’

Gerry McGovern was op 18 april jl. in Nederland voor een masterclass Measuring the Online Customer Experience en wij waren erbij.

Een heldere informatiearchitectuur als basis voor een gebruiksvriendelijke website

Een heldere informatiearchitectuur, met de content als uitgangspunt, is de eerste stap op weg naar een gebruiksvriendelijke website. Logisch, vinden wij. Toch wordt er in de praktijk meestal niet zo gewerkt. Al voordat alle content is geïnventariseerd, zijn de eerste mockups van het design gepresenteerd.

Content delen: een goede voorbereiding is het halve werk

Heb je veel kennis in huis en wil je die delen met je klanten? Of wil je jouw doelgroep enthousiast maken voor jouw product, door verhalen en belevenissen van anderen te vertellen? Denk dan eerst na over je strategie. En plan vervolgens je activiteiten, zodat je ze goed kunt managen.

Gezocht: bevlogen tekstschrijver

Wegens vertrek van collega Koosje zijn we per direct op zoek naar een ambitieuze en creatieve tekstschrijver/eindredacteur. Je maakt content voor online en offline, en regelt het projectmanagement van je eigen producties. Daarbij werk je niet alleen nauw samen met de  communicatieadviseurs binnen het bureau, maar ook met klanten en samenwerkingspartners.