Contentstrategie en content delen

Content delen: een goede voorbereiding is het halve werk

Heb je veel kennis in huis en wil je die delen met je klanten? Of wil je jouw doelgroep enthousiast maken voor jouw product, door verhalen en belevenissen van anderen te delen? Begin niet onvoorbereid. Denk eerst goed na over je contentstrategie. En plan vervolgens je activiteiten in een contentkalender, zodat je deze ook goed kunt managen.

Content delen doe je niet zomaar; je hebt een doel en een doelgroep voor ogen. Dat is de basis van de contentstrategie. Deze ontwikkelen we samen, bij voorkeur in een werksessie. In de contentstrategie leggen we vast welke content de ambities van de klant helpt verwezenlijken. En aan welke inhoud de doelgroep behoefte heeft. We bepalen welke contenttypes, via welk kanaal, met welk doel kunnen worden ingezet. De content per kanaal kan verschillen, maar de boodschappen ondersteunen elkaar of vullen elkaar aan.

Pijlers en thema’s

Op basis van de contentstrategie gaan we kijken over welke pijlers en thema’s we de komende periode gaan publiceren. Welke grote thema’s spelen er? Hoe kunnen we die opdelen in actuele, regelmatige korte online berichten? En over welke thema’s zouden we uitgebreider moeten publiceren? Die discussie vormt de basis voor verdeling van de content over de verschillende kanalen. Daarbij hoef je je niet te beperken tot de online kanalen, ook offline middelen kunnen een plekje in de contentkalender krijgen.

Contentkalender

De verschillende onderwerpen en rubrieken zetten we uit in een contentkalender . Deze zorgt voor een helder overzicht en een goede spreiding tussen onderwerpen en type content per kanaal. Ook geeft de kalender aanknopingspunten voor contentmapping: het opdelen van één thema in sub-onderwerpen, kanalen en contentvormen met verschillende invalshoeken. In de contentkalender houden we ruimte voor de actualiteit.

Niet alleen inhoudelijk, maar ook voor een heldere taakverdeling en het beheer van de content geven contentstrategie en – kalender veel houvast.

Geloof jij ook dat je resultaten kunt behalen door je content te delen? Bij een kop koffie bespreken we graag jouw mogelijkheden!

Laptop content maken voor Vakspiegel

Wat voor vakman ben jij?

De Vakspiegel van Avéro Achmea biedt concrete handvatten voor ontwikkeling van vakmanschap voor financieel adviseurs. Lamar communicatie ontwikkelde content voor diverse middelen en kanalen om de Vakspiegel in rap tempo bekend te maken bij de doelgroep.

video, camera, animatie

In 60 seconden tot de kern

Animaties zijn ideaal om de essentie van een moeilijk onderwerp snel over te brengen. Dat begint met een goed script, van maximaal 240 woorden. Of het nu over pensioenen, het Nederlands Kiesstelsel of de ziekte van Lyme gaat: elk onderwerp is gemakkelijk uit te leggen in 1 of 2 minuten.

Le Mag., het online magazine van Lamar communicatie

Heb je ons online magazine al gezien? In samenwerking met Instant Magazine geven we twee keer per jaar Le Mag. uit. In dit online magazine delen we kennis, interviewen we vakgenoten en geven we handige tips. Kan jouw contentmarketing wel een boost gebruiken? Schrijf je in en je ontvangt van ons een mailtje als het nieuwe nummer online staat. Een link naar de vorige nummers vind je hier.