Content delen: een goede voorbereiding is het halve werk

Heb je veel kennis in huis en wil je die delen met je klanten? Of wil je jouw doelgroep enthousiast maken voor jouw product, door verhalen en belevenissen van anderen te delen? Begin niet onvoorbereid. Denk eerst goed na over je contentstrategie. En plan vervolgens je activiteiten in een contentkalender, zodat je deze ook goed kunt managen.

Content delen doe je niet zomaar; je hebt een doel en een doelgroep voor ogen. Dat is de basis van de contentstrategie. Deze ontwikkelen we samen, bij voorkeur in een werksessie. In de contentstrategie leggen we vast welke content de ambities van de klant helpt verwezenlijken. En aan welke inhoud de doelgroep behoefte heeft. We bepalen welke contenttypes, via welk kanaal, met welk doel kunnen worden ingezet. De content per kanaal kan verschillen, maar de boodschappen ondersteunen elkaar of vullen elkaar aan.

Pijlers en thema’s

Op basis van de contentstrategie gaan we kijken over welke pijlers en thema’s we de komende periode gaan publiceren. Welke grote thema’s spelen er? Hoe kunnen we die opdelen in actuele, regelmatige korte online berichten? En over welke thema’s zouden we uitgebreider moeten publiceren? Die discussie vormt de basis voor verdeling van de content over de verschillende kanalen. Daarbij hoef je je niet te beperken tot de online kanalen, ook offline middelen kunnen een plekje in de contentkalender krijgen.

Contentkalender

De verschillende onderwerpen en rubrieken zetten we uit in een contentkalender . Deze zorgt voor een helder overzicht en een goede spreiding tussen onderwerpen en type content per kanaal. Ook geeft de kalender aanknopingspunten voor contentmapping: het opdelen van één thema in sub-onderwerpen, kanalen en contentvormen met verschillende invalshoeken. In de contentkalender houden we ruimte voor de actualiteit.

Niet alleen inhoudelijk, maar ook voor een heldere taakverdeling en het beheer van de content geven contentstrategie en – kalender veel houvast.

Geloof jij ook dat je resultaten kunt behalen door je content te delen? Bij een kop koffie bespreken we graag jouw mogelijkheden!

Wat voor vakman ben jij?

De Vakspiegel van Avéro Achmea biedt concrete handvatten voor ontwikkeling van vakmanschap voor financieel adviseurs. Lamar communicatie ontwikkelde content voor diverse middelen en kanalen om de Vakspiegel in rap tempo bekend te maken bij de doelgroep.

Met je verhaal de plank misslaan

Verhalen blijven beter in ons brein kleven dan feiten en cijfers. Steeds meer organisaties willen daarom ‘iets’ met storytelling. Gaat dit altijd goed? Nou nee, bedrijven kunnen behoorlijk de plank misslaan. De 5 don’ts van storytelling.

Dag van de Content 2017

Op donderdagmiddag 12 oktober vieren we de jaarlijkse Dag van de Content. Mis het niet en meld je hier aan.

Gezocht: bevlogen stagiair communicatie (m/v)

Ben jij een hbo-student Communicatie en geloof je net zo in de kracht van goede content als wij? Lamar communicatie zoekt een stagiair voor de periode september- januari. Lees hier wat je kunt verwachten of neem meteen contact op met Lyanne .